بانوان بالای 40 سال مراقبت های دوره ای و غربالگری را جدی بگیرند

متخصص زنان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: بانوان بالای ۴۰ سال برای پیشگیری از بیماری‌هایی مانند: پوکی استخوان، سرطان‌های مرتبط با زنان، دیابت، چربی خون و مشکلات گوارشی با مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی، میزان سلامت خود را مورد ارزیابی قرار دهند.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر عزت حاج ملارضایی با بیان اینکه بیماری های زنان  شامل: پوکی استخوان، سرطان ها و غیره مختص دوره سالمندی بانوان است، خاطر نشان کرد: با بالارفتن سن، پیشرفت بیماری ها بیشتر و فرایندهای درمان غالب بیماری ها طولانی ترمی شود، پس لازم است که مراقبت های دوره ای سلامت بانوان در اولویت زندگی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: ورزش مداوم و ترجیحا 150 دقیقه در طول هفته، موجب استحکام استخوان ها و پیشگیری از پوکی استخوان زودرس، دیابت و ابتلای برخی از سرطان ها در بانوان خواهد شد.

دکتر حاج ملارضایی با اشاره به اینکه، مصرف دخانیات یکی از مهمترین عوامل نازائی ها و ناباروی است اظهار کرد: سیگار و قلیان با داشتن بیش از 4 هزار نوع ماده سمی، یکی از عوامل مهم و شایع ناباروری است و با توجه به اهمیت این موضوع همه همکاران ما باید به افرادی که برای مراقبت های دوره ای به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه می کنند این موارد را هشدار دهند.

وی به همه بانوانی که دخانیات مصرف می کنند و تصمیم به فرزند آوری دارند، توصیه کرد: مادران مسئول سلامت خود و خانواده هستند و با توجه به اینکه، مصرف دخانیات برای بانوان عامل برخی از سقط ها، نوزادان نارس، تولدهای پیش از موعد، و تولدهای نوزادان با وزن کم می باشد باید هرچه سریعتر و در اولین فرصت از مصرف دخانیات پرهیز کرد.

شایان ذکر است: در مراکز بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص ارتقای سلامت جمعیت خدمات مطلوبی ارائه می شود که لازم است همه افراد بخصوص بانوان با مراجعات منظم وضعیت سلامت خود را مورد ارزیابی قرار دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha