مراسم استقبال و دیدار امیرعبداللهیان با بورل

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با ورود به تهران مورد استقبال وزیر امور خارجه کشورمان قرار گرفت.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت،حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان بعد از مراسم استقبال، دقایقی پیش با جوزپ بورل نماینده عالی سیاست خارجی و امور امنیتی اتحادیه اروپا در محل وزارت امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

قرار است وزیر امور خارجه کشورمان و نماینده عالی سیاست خارجی و امور امنیتی اتحادیه اروپا در نشست خبری مشترک وزیر خارجه با خبرنگاران شرکت کنند.

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه در این سفر که در چارچوب رایزنی‌های جاری میان ایران و اتحادیه اروپایی انجام می شود در خصوص مناسبات دوجانبه، برخی موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین آخرین وضعیت مذاکرات رفع تحریم‌ها بحث و تبادل نظر صورت خواهد گرفت.

پیش از این سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه از سفر جوزپ بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی به تهران به منظور دیدار با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و برخی‌ دیگر از مقامات جمهوری اسلامی ایران و تبادل نظر درباره مناسبات دوجانبه، برخی موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین آخرین وضعیت مذاکرات رفع تحریم‌ها، خبر داده بود.

این نخستین سفر بورل به تهران در دولت سیزدهم است. انریکه مورا معاون بورل پیش از این به تهران سفر کرده بود.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه نیز روز پنجشنبه در نشست خبری با سرگئی لاوروف همتای روس خود ابراز امیدواری کرده بود که مذاکرات وین در آینده نزدیک از سر گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌هایی در دستورکار وزارت خارجه است و امیدواریم با واقع بینی طرف آمریکایی بتوانیم در آینده نزدیک به نقطه نهایی توافق برسیم.

در همین حال پیتر استانو سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، دیروز (جمعه) اعلام کرد که سفر جوزپ بورل به ایران به عنوان بخشی از تلاش های جاری در خصوص بازگرداندن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به اجرای کامل است.

همچنین مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار پیامی در توئیتر تصریح کرد که دیپلماسی تنها راه بازگشت به اجرای کامل توافق هسته‌ای و معکوس کردن تنش های فعلی است.

منبع:العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha