شهرداری های به فکر ایجاد درآمدهای پایدار باشند

رییس سازمان بازرسی استان کردستان خدمات رسانی در شهرداری های باید با سرعت و دقت و در چارچوب و قانون باشد، گفت: یکی از راه های ارتقای سطح رضایتمندی مخاطبین شهرداری ها کاهش زمان رسیدگی به پرونده ها و صدور جواز ساخت است.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از کردستان عیسی هواسی رییس سازمان بازرسی استان کردستان در جریان بازدید از شهرداری منطقه یک سنندج با تبریک هفته قوه قضائیه یاد و خاطر شهدای۷ تیر را گرامی داشت و اظهار کرد: امیدواریم همه ما رهروان واقعی راه شهدا باشیم.


رییس سازمان بازرسی استان کردستان خاطرنشان کرد: شهرداری و شهرداری ها در سطح کشور از بیشترین ارباب رجوع برخوردار هستند و قطعا خدمات رسانی به این میزان جامعه هدف کار حساس و نیاز به دقت فراوان دارد.


وی اظهار کرد: ارباب رجوع انتظار دارد کارش با سرعت انجام شود و شاید حتی در این مسیر خواسته های متناقض با قانون هم داشته باشد اما اگر به درستی توجیه شود ارتقای سطح رضایتمندی جامعه هدف را به دنبال خواهد داشت.


وی افزود: در راستای ارتقای سطح رضایتمندی جامعه هدف آسیب شناسی های لازم در حوزه خدمات رسانی، فرایندها و توجیه مردم صورت بگیرد.


رییس سازمان بازرسی استان کردستان با بیان اینکه خدمات رسانی در شهرداری های باید با سرعت و دقت و در چارچوب و قانون باشد، گفت: یکی از راه های ارتقای سطح رضایت مندی مخاطبین شهرداری ها کاهش زمان رسیدگی به پرونده ها و صدور جواز ساخت است.


هواسی با اشاره به اینکه هر نوع تاخیر در صدور مجوز ساخت و سازها از دیدگاه عامه متوجه شهرداری ها می شود، اظهار کرد: فرآیند صدور پروانه ساخت باید کوتاه شود در این مسیر دستگاه هایی که قصور از سوی شهرداری احصا و به اداره کل بازرسی استان معرفی شوند.


وی تصریح کرد: مکانیزه کردن خدمات برای کاهش و به حداقل رساندن ارتباطات رو در رو ارباب رجوع با پرسنل باید به صورت ویژه در دستور کار شهرداری مناطق قرار گیرد، چراکه خیلی از فرایندها نیاز به ارتباط مستقیم و چهره به چهره ندارد و این ارتباطات باید قطع شود.


وی افزود: سیستمی کردن کارها در کنار به حداقل رساندن مراجعات چهره به چهره امکان خطا را کاهش و عملکرد سازمانی را شفاف می کند.


به گفته رییس سازمان بازرسی استان کردستان، حذف کاغذ و مکانیزه شدن خدمات کنترل و نظارت را به مراتب ارتقا می بخشد و دست دلالان و کارچاق کن ها را قطع و فساد را در مجموعه های اداری به حداقل می رساند.


وی در ادامه گریزی هم به درآمد شهرداری ها زد و گفت: اینکه بیشترین درآمد شهرداری ها از محل کمیسیون ماده ۱۰۰ است نشان می دهد که ساخت و سازهای غیرمجاز در آن نقطه زیاد است.


وی اظهار کرد: شهرداری ها باید دنبال درآمدهای پایدار باشد چرا که ساخت و سازهای غیرمجاز هزینه و آسیب های زیادی را در حوزه های مختلف به دنبال دارد.


وی تکریم ارباب رجوع را امری ضروری دانست و افزود: ارباب رجوع در نظام مقدس جمهوری اسلامی ولی نعمت مسئولان هستند و توجه به این مهم در دستگاه های مختلف امری ضروری است.


به گفته رییس سازمان بازرسی استان کردستان، میز خدمت دروازه ورودی به هر سازمان نهاد و مجموعه ای است به همین دلیل باید با حوصله ترین، با اخلاق ترین و آرام ترین نیروها در هر مجموعه ای در میز خدمت قرار گیرد تا بهترین سطح تکریم از ارباب رجوع را در بدنه دستگاه ها شاهد باشیم.


وی بر جمع آوری و رفع مشکل زباله گردها، ساماندهی مشکلات ترافیک و خدمات رسانی هرچه مطلوب به شهروندان در نقاط مختلف شهر تاکید کرد و گفت: رفع مشکلات ترافیکی به ویژه در هسته مرکزی شهر از مطالبات جدی شهروندان است در این راستا باید با بهره گیری از تمام ظرفیت ها اقدامات لازم صورت بگیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha