۴۵۰ مورد گزارش بیماری دامی توسط دامپزشکان بخش غیر دولتی دامپزشکی در کردستان

معاون سلامت دامپزشکی استان کردستان از ثبت ۴۵۰ مورد گزارش دهی بیماری دامی در سه ماهه اول سال ۱۴۰۱ در استان کردستان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کردستان، معاون سلامت دامپزشکی استان کردستان با اشاره به  ارتباط کاری بسیار خوب و قوی مابین بخش غیر دولتی دامپزشکی با اداره کل دامپزشکی کردستان گفت: با آگاهی از بروز یک بیماری یا افزایش وقوع آن در یک منطقه، در کمترین زمان و به شکل مناسب برای کنترل آن می توان اقدام کرد.

مخدوم افزود: با توجه به اهمیت انجام دقیق و به موقع گزارش دهی بیماری، بویژه بیماری های استراتژیک و قابل انتقال بین انسان و دام، در شناسایی سریع و کنترل کانون های بیماری و جلوگیری از انتشار آن در سطح استان و کشور، این اداره کل ضمن راه اندازی و توسعه سامانه گزارش دهی بیماری های دامی GIS برای کلیه مراکز دامپزشکی بخش غیر دولتی استان با آموزش مستمر، نحوه ثبت و گزارش به موقع بیماری های دامی کارشناسان مراکز دامپزشکی بخش غیر دولتی، نسبت به تقویت سیستم مراقبت غیر فعال بیماری های دامی استان اقدام نمده است.

معاون سلامت دامپزشکی استان کردستان افزود: بدین منظور، تعداد کاربران فعال سامانه گزارش دهی شهرستان های تابعه استان کردستان از تعداد ۵۱ نفر به تعداد ۸۰ نفر در سال ۱۴۰۰ افزایش یافته است که منجر به افزایش شناسایی و گزارش دهی بیماری ها، از تعداد ۲۲۷ مورد در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ به ۴۵۰ مورد گزارش بیماری در مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ گردیده است که افزایش ۹۸ درصدی شناسایی کانون های بیماری های دامی در استان گردیده است.

وی از دامداران عزیز کردستانی در خواست نمود در صورت بروز هر گونه بیماری و تلفات دامی بلافاصله به نزدیکترین مراکز دامپزشکی بخش دولتی و یا غیر دولتی مراجعه نموده تا با شناسایی به موقع بیماری، نسبت به کنترل، درمان اقدام و از مخاطرات بیماری جلوگیری به عمل آید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha