تاکید دادستان کرمان بر کاهش زمان معطلی شهروندان در ایست بازرسی مرصاد

دادستان عمومی و انقلاب کرمان به همراه هیئت نظارت بر حقوق شهروندی دادگستری استان از محل ایست بازرسی موسوم به مرصاد که از گلوگاه‌ های مهم ترانزیتی در جنوب شرق کشور به شمار می‌ رود، بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دادخدا سالاری در حاشیه بازدید از ایست بازرسی مرصاد، با اشاره به معطلی مردم تاکید کرد: باید با استفاده از فناوری روز و افزایش لاین های بازرسی و نیرو، ضمن رعایت حفظ حرمت و حریم خصوصی مردم در چهارچوب قانون معطلی آنان کاهش پیدا کند.

وی تصریح کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی کرمان و همجواری با استان های شرقی کشور، بخش عمده ای از قاچاق مواد مخدر از این استان عبور می کند، اما تجهیزات و امکانات مبارزه با مواد مخدر در این استان، متناسب با حجم اقدامات مورد نظر نیست.

دادستان کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان تولید کننده مواد مخدر نیست و استان مرزی هم به شمار نمی رود، اما براساس تلاش های جهادی و انقلابی دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و نهادهای امنیتی، بیشترین اقدامات مقابله ای کشور در این استان انجام می گیرد، اظهار داشت: ایست بازرسی مرصاد از گلوگاه های اصلی کشف مواد مخدر در این استان به شمار می رود، اما به دلیل اقدامات سنتی و عدم بهره مندی از امکانات به روز، بخش عمده خودروهای عبوری از این محل در برخی موارد تا یک ساعت معطل می شوند.

دادخدا سالاری با بیان اینکه معطلی طولانی مدت در ایست بازرسی مرصاد موجب نارضایتی مردم شده است، عنوان کرد: این موضوع به صورت ویژه در شورای حفظ حقوق شهروندی دادگستری کل استان کرمان مورد بررسی قرار گرفته و مقرر شده است؛ هیاتی متشکل از اعضای این ستاد نسبت به ارزیابی این موضوع و تدوین گزارش مربوطه اقدام کند.

وی ادامه داد: در این بازدید مشخص شد در این محل ضمن آنکه حقوق شهروندی سرنشینان خودروهای عبوری رعایت نمی شود و این افراد بعضا در شرایط نامساعد آب و هوایی به نحوی که در زمستان در برخی اوقات دما به منفی ۱۵ درجه می رسد، معطل می شوند، ماموران مبارزه با مواد مخدر نیز وسایل گرمایشی و سرمایشی مناسب را در اختیار ندارند.

دادستان کرمان با اشاره با اینکه در صورت تجهیز ایست بازرسی مرصاد به امکانات مورد نیاز، بازرسی از خودروهای عبوری با دقت و سرعت بسیار بالاتری انجام و از تشکیل صف های طولانی نیز جلوگیری می شود، گفت: با توجه به قرار گرفتن ایست بازرسی مرصاد در مسیر شهرستان های جنوبی استان کرمان به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان صیفی جات و محصولات کشاورزی، در زمان برداشت این محصولات، ترافیک در این ایستگاه افزایش چشمگیری می یابد و صف هایی به طول حدود یک کیلومتر نیز شکل می گیرد.

سالاری خاطرنشان کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر باید به وظیفه خود در قبال تامین تجهیزات مورد نیاز این ایست بازرسی عمل کند تا موارد نقض حقوق شهروندی در این حوزه برطرف شود.

سرهنگ سوری رییس پلیس مواد مخدر استان کرمان هم گفت: باید زیر ساختهای لازم از جمله افزایش لاین ها توسط دستگاههای مسول تامین شود تا نیروی انتظامی هم با معطلی کمتر بتواند وظایفش را انجام و رضایت مردم جلب شود./دادگستری استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha