همایش بزرگداشت دکتر بهشتی و شهدای هفتم تیر در سیرجان برگزار شد

بمناسبت بزرگداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر مراسم یادبودی در آخرین روز از هفته قوه قضائیه با حضور امام جمعه، رئیس دادگستری، مسئولین ادارات و فرماندهان نظامی و انتظامی در دادسرای شهرستان سیرجان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ رئیس دادگستری و حوزه قضایی شهرستان سیرجان با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که فرمودند: قوه قضائیه نبض دستگاه اداری کشور است، گفت: گرفتن حق مظلوم نزد خداوند عظیم است و شخص قاضی و فردی که در دستگاه قضا کار می کند، باید سعی بر این داشته باشد که حق را از ظالم بگیرد و به مظلوم برگرداند، ولو این حق در دست قدرتمندترین افراد باشد.

حجت الاسلام محمدی در ادامه افزود: جان، مال و ناموس مردم در ید قدرت قاضی است ، بنابراین باید کسانی برای این منصب انتخاب شوند که افرادی سالم و صالح باشند و زمانی که حکم قاضی بر اساس حق صادر شد, همه باید از آن تبعیت کنند.

وی تصریح کرد: مردم از قضّات توقعاتی دارند که یکی از آنها رفع اطاله دادرسی است، که در سند تحول قضایی نیز مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است و قاضی و افرادی که در امر قضا فعالیت دارند باید تمام تلاش خود را به کار گیرند که مردم معطل نمانند.

رئیس دادگستری شهرستان سیرجان با اشاره به اینکه در بسیاری از کشورها جرم انگاری وجود ندارد؛ خاطر نشان کرد: خیلی از مسائل کوچک و پیش پا افتاده، نباید جرم انگاری تلقی شود، تا حجم پرونده ها کمتر شده و قاضی وقت رسیدن به پرونده های مهم تر را داشته باشد، ماننده پرونده های توهین و فحاشی که بیشترین آمار ورودی در سیرجان را داشته و وقت رسیدگی به پرونده های مهم تری مانند سرقت را می گیرد.

همایش بزرگداشت دکتر بهشتی و شهدای هفتم تیر در سیرجان برگزار شد

نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان سیرجان نیز در این همایش با بیان فرمایش امام صادق(ع)، اظهار کرد: طبق فرمایش این معصوم نزدیکترین افراد به خداوند سه گروه هستند: گروه اول فردی که قدرتمند است، اما قدرتش وی را وادار نکند که به زیردستانش خشم و ستم کند.

گروه دوم فردی است که میان دو کس میانجیگری کند.این فرد به اندازه دانه ای جو از فردی بر علیه فرد دیگر طرفداری نمی کند.

و گروه سوم که بیش از دو گروه دیگر به خداوند نزدیکتر است؛ فردی است که حق را بگوید، خواه به سود وی باشد، خواه به زیانش.

حجت الاسلام حسینی یادآور شد: دو گروهی که اکنون در مقابل ماست، گروه حق و باطل است، و وظیفه ما اعمال حق است. امام علی(ع) می فرمایند: برترین مردم کسانی هستند که به حق حکم می کنند.

وی در گوشه ای دیگر از سخنان خود به جایگاه والای شهدا اشاره و بیان کرد: طبق گفته آیت الله مطهری مقام شهدا بحدی در نزد خداوند مقرب است که در قیامت انبیاء و اولیاء الهی به احترام آنان از مرکب هایشان پیاده می شوند. «شهدا عند ربهم یرزقون» اند.

بگفته نماینده ولی فقیه در شهرستان سیرجان، از جمله دلایل بالا رفتن آمار پرونده ها را فضاهای مجازی مخرب، سبک زندگی غربی، بد حجابی، دقت نکردن و تحقیق نکردن در امر ازدواج برشمرد و گفت: اگر جامعه به سمت تقوا و معنویت پیش برود و در حوزه فرهنگی بیشتر کار شود، کاهش آمار پرونده ها را شاهد خواهیم بود.

همایش بزرگداشت دکتر بهشتی و شهدای هفتم تیر در سیرجان برگزار شد


در ادامه محسن نیک ورز دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان به ایراد سخنرانی پرداخت و ابراز داشت: مجموعه دستگاه قضایی وارث مظلومیت شهید بهشتی است و مشکلاتی را که امروز با آن دست و پنجه نرم می کنیم ناشی از همان مظلومیت دستگاه قضا است.

وی در پایان سخنانش خاطر نشان کرد: احتیاج امروز مردم به دستگاه قضا و مراجعه به ما یک توفیق بزرگ الهی است و خدا را شاکریم که در این جایگاه به مردم خدمت می کنیم. همانا بهترین رضایت لبخندی است که بر لب یک مظلوم می نشیند.

شایان ذکر است؛ در پایان مراسم از کارکنان نمونه دادگستری ، دادسرای عمومی و انقلاب، دادسرا و دادگاه نظامی و نیز تیم های منتخب جام هفته قوه قضائیه تقدیر و قدردانی شد.

همایش بزرگداشت دکتر بهشتی و شهدای هفتم تیر در سیرجان برگزار شد

انتهای پیام/ الهه رهنما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha