هیأت صلح امام زاده هاجر خاتون سنندج افتتاح شد

در ششمین روز از هفته قوه قضاییه هیأت صلح امام زاده هاجر خاتون سنندج افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کردستان در این مراسم، بهادر اسدی معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی معمار دستگاه قضایی، ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه را از مهمترین راهبردهای قوه قضاییه ذکر کرد و افزود :هدف از افتتاح این هیأتهای صلح، استفاده از ظرفیت مساجد، بقاع متبرکه و اماکن مذهبی در راستای کاهش آسیبهای اجتماعی در جامعه و ترویج فرهنگ صلح و سازش است.


اسدی افزود : استفاده از ظرفیت معتمدین و ریش سفیدان در اختلافات جامعه، سبب ایجاد محبت و مودت بیشتر در میان اقشار مختلف جامعه می شود.
وی تاکید کرد : تقدم فرهنگ صلح و سازش بر قضاوت در جامعه سبب می شود تا از بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی پیشگیری شود و این مسئله سبب کاهش ورودی پرونده ها به دادگستری می شود.


در ادامه این جلسه رضا اعظمی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ضمن تبریک هفته قوه قضاییه به تمامی فعالین در عرصه عدالت گستری، اظهار داشت : هیأتهای صلح باید آسیب های اجتماعی و جرایم اولویت دار مناطق مختلف را شناسایی نموده و بر این اساس در جهت کاهش این مشکلات تلاش کنند.


وی به حدیث حضرت علی (ع) در این خصوص اشاره کرد و افزود : آن حضرت در آخرین سالهای حیات پربرکت شان فرزندان خود را به سازش و مصالحه دعوت می نمود و این مسئله اهمیت اصلاح ذات البین را آشکار می کند.


در پایان این مراسم ابلاغ ۴ نفر از صلح یاران توسط معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اهدا گردید.


شایان ذکر است که مرقد بی بی هاجرخاتون خواهر گرامی و مکرمه امام رضا(ع) در شهر سنندج قرار دارد و همواره میزبان دوستداران اهل بیت علیهم السلام است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha