کاهش آسیب‌های اجتماعی در گرو تامین اشتغال است

مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان گفت : عمده آسیب های اجتماعی ما نشات گرفته از عدم اشتغال است که اگر بحث اشتغال‌های خرد  در این موضوع پیگیری شود می‌تواند سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان ، حسین نجفی ظهر روز شنبه در کارگروه اجتماعی، فرهنگی و زنان با بیان اینکه  کار فرهنگی را هرچقدر بتوانیم قوی تر و هماهنگ تر و حساب شده پیش ببریم در واقع بستر اجتماعی فراهم می‌شود که آسیب های اجتماعی کمتر شود .

وی با بیان اینکه مشکلی که بر آن تمرکز کرده ایم این است که ما سهم دقیق از میدان نداریم وفقط آمار کلی را داریم اظهار کرد: متأسفانه ما از آسیب های محلات اطلاعی نداریم که در این راستا تیمی با هماهنگی دستگاه های مرتبط امور فرهنگی تشکیل شده است که بتوان پایش ها را انجام داد .

مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان با بیان اینکه به اندازه کافی  ساختمان و زیرساخت های لازم برای انجام امور فرهنگی در استان داریم افزود ؛  ولی متأسفانه کمبود سرانه فرهنگی در استان وجود دارد که در این راستا قرارگاهی تشکیل شده است تا مردم را در کارهای فرهنگی دخیل کند تا بتواند اقداماتی را در بحث آسیب های اجتماعی در مناطق بخصوص کم برخوردار و محروم سامان دهی کند .

نجفی با اشاره به اینکه در وهله اول از ۱۰ پارک سطح شهر پایش ها  در خصوص مشکلات صورت گرفته  است بیان کرد:  با این کار هسته های فرهنگی محله را شکل  میدهیم تا آسیب های اجتماعی محله شناسایی شود که در این راستا مساجد، مدارس و شورای جوانان کمک کننده خواهند بود و اداره محله به دست خود اهالی خواهد بود.

وی با اشاره به قرارگاه فرهنگی گفت : در این قرارگاه با تقویت کارهای فرهنگی و افزایش نشاط اجتماعی با حضور و مدیریت مردم نقش تسهیل گری را داشته باشیم تا بتوانیم حجمی از آسیب های اجتماعی را پیشگیری کنیم .

این مسئول با اشاره به  اینکه باتوجه به آمار عمده آسیب های اجتماعی ما نشات گرفته از عدم اشتغال است افزود : عمده طلاق‌ها، بدسرپرستی، بی‌سرپرستی، اعتیاد نشات گرفته از همین معضل است که اگر بحث اشتغال‌های خرد  استفاده این موضوع پیگیری شود می‌تواند سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha