بروز رسانی طرح های استان کرمان جهت سفر ریاست جمهوری به این استان

استاندار کرمان در نشست مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: بروزرسانی طرح های استان برای طرح در سفر ریاست جمهوری انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمدمهدی فداکار در نشست مجمع نمایندگان استان با محوریت سفر ریاست جمهوری عنوان کرد: برخی از طرح ها که زیر ۵۰ درصد پیشرفت بوده و یا با مشکلات دیگری مواجه هستند، به جلسه‌ ای دیگر موکول شده تا با حضور معاون اول و وزرای مربوطه بررسی شوند.


وی در مورد مشکلات آب و برق، گفت: : برای رفع کمبود آب در استان جلسات متعددی برگزار و تصمیم‌ گیری‌ های خوبی برای سفر ریاست جمهوری گرفته شده است و با توجه به مشکلی قطعی افزایش قیمت برق و نگرانی کشاورزان نیز در این زمینه گزارش و طرح هایی تهیه شده است.

استاندار کرمان به حقوق معادن و ظرفیت بالای استان از این بخش و تفویض اختیارات شورای معادن به استان اشاره و تصریح کرد: ۴۰ هزار میلیارد تومان حقوق دولتی معادن در سطح کشور است، که ۲۶ هزار میلیارد تومان آن معادل ۶۵ درصد مربوط به استان کرمان است، ضمن اینکه ۲۰ هزار میلیارد تومان مالیات هم در استان کرمان وصول می‌ شود که عموما از شرکت‌ های بزرگ اقتصادی است.


فداکار با بیان اینکه تنها ۳ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی به استان کرمان داده می‌ شود، تاکید کرد: ظرفیت‌ های قانونی خوبی در حوزه معادن وجود دارد که دریافت آنها کمک زیادی به زیرساخت‌ های استان خواهد کرد. و فعال کردن معادن غیرفعال و افزایش اکتشافات با استفاده از ظرفیت استان کرمان مورد تاکید ما قرار دارد.

 رحمان جلالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان نیز در این جلسه از تهیه سند راهبردی استان در حوزه‌ های فرهنگی و اتباع نام برد و گفت: در حوزه اتباع رفع خلاء‌های قانونی از جمله تشدید مجازات قاچاق انسان و ساماندهی حضور اتباع عنوان شده است.


وی از تشکیل قرارگاه فرهنگی استان با پنج حیطه حمایتی و کاری مرتبط با مسجد، حوزه علمیه، دانشگاه، مدرسه و خانواده خبر داد و گفت: بخشی از اعتبارات این طرح از محل بنگاه‌ های اقتصادی جذب شده است. و
دستگاه‌ های اجرایی طرح‌ های فرهنگی خود را در این پنج حوزه ارائه خواهند داد.


همچنین مصطفی آیت‌ اللهی‌ موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان نیز در این جلسه عنوان کرد: طرح های احصاء شده برای سفر ریاست جمهوری در حوزه‌ های تکمیل راه‌ ها و محورهای مواصلاتی مهم استان، تکمیل بیمارستان‌ ها و سدها، ساماندهی گلزار شهدا، طرح های قضائی، لوله‌ کشی گاز، لایروبی قنوات و مبارزه با آفات و سیل‌ بند جنوب است.


وی با اشاره به تصادفات جاده‌ای استان گفت: رفع نقاط حادثه‌ خیز، بهسازی و بازسازی و افزایش خطوط ریلی استان نیز در طرح های سفر ریاست جمهوری دیده شده است.


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان، از برگزاری همایش فرصت‌ های سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ ها طی۲۲ و ۲۳ تیر ماه در استان خبر داد و گفت: بسته‌ های سرمایه‌ گذاری پیش‌ بینی شده و بسیاری از طرح ها از جمله انتقال آب از دریای عمان و راه‌ آهن در آن وجود دارد.


 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha