انجام تست  PCR در بیماران بدون علائم بالینی کووید-19 توصیه نمی شود

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: بر اساس آخرین دستورالعمل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، انجام تست PCR در بیماران بدون علائم بالینی کووید-19 که به هر دلیلی نیازمند بستری در سایر بخش های بیمارستانی (بجز کووید-19) هستند، توصیه نمی شود و انجام آن منوط به ارزیابی خطر بیمار و قضاوت بالینی پزشک معالج است.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر ایوب توکلیان  با اشاره به برنامه ریزی در راستای مدیریت تشخیص، ارزیابی و اعزام بیماران بدون علامت کووید-19 خاطر نشان کرد: در بیماران بدون علائم کووید-19، انجام سی تی اسکن ریه برای غربالگری این بیماری توصیه نمی شود.

وی با بیان اینکه اعزام بیماران بین مراکز درمانی منوط به انجام تست PCR و نتیجه منفی آن نیست تصریح کرد: همچنین ملاقات بیماران بستری به استثنای بیماران بستری در بخش عفونی با تشخیص بیماری واگیر و یا اتاق های ایزوله محدودیتی ندارد و بر اساس شیوه نامه داخلی بیمارستان ملاقات بخش های مختلف انجام می شود.

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تمامی دستورالعمل ها به طور مستمر به مراکز درمانی زیر پوشش ابلاغ می شود تاکید کرد: استفاده از وسایل حفاظت فردی و ماسک متناسب با شیوه انتقال تنفسی، رعایت بهداشت دست و توجه به تهویه مطلوب در مراکز درمانی امری ضروری است.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha