نجات ۳۲۰ شهروند کرمانی توسط آتش نشانان

سرپرست سازمان آتش‌ نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان از نجات ۳۲۰ نفر از شهروندان کرمانی طی ۹۳۰ عملیات در سه ماهه اول سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان‌؛ ابراهیم بابایی گفت: در سه‌ ماه ابتدای سالجاری ٣۴۵ مورد عملیات اطفای حریق و ۵٨۵ عملیات امداد و نجات در کرمان توسط آتش نشانان انجام شده است.

وی اغلب حوادث را ناشی از بی‌ احتیاطی و عدم رعایت مسائل ایمنی دانست و خاطرنشان کرد: از مجموع ٣۴۵ مورد حادثۀ آتش‌ سوزی در این سه‌ ماه، ١۵٣ مورد مربوط به مواد پسماند و بازیافتی، ۶١ مورد مربوط به وسایل نقلیه، ٧١ مورد مربوط به منازل مسکونی و ٢٧ مورد مربوط به مراکز تجاری بوده است.

سرپرست سازمان آتش‌ نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان، حوادث ناشی از آتش‌ سوزی در جنگل و درختان را ۲۷ مورد اعلام کرد و گفت: دو مورد حادثه مربوط به ادارات و تجهیزات شهری و یک مورد نیز مربوط به مراکز صنعتی  بوده است.،

ابراهیم بابایی به ۵٨۵ مورد عملیات امداد و نجات در مدت یادشده اشاره کرد و یادآور شد: از این تعداد ٩۵ مورد به زنده‌ گیری حیوانات خطرناک و آزار دهنده، ٢٢١ مورد زنده‌ گیری مارهای سمی و غیرسمی و ١٠٧ مورد به چیدن حلقه و قفل مربوط بوده است.

وی، به ۵۵ مورد امداد آسانسور، ٢٧ مورد امداد تصادفات خودرویی، ۷ مورد امداد ونجات کوهستان و ارتفاع و ۴ مورد نجات افراد از آوار ساختمان اشاره کرد و افزود: ٢٧ مورد از حوادث در دسته بازدیدهای امدادی و حوادث و مابقی در دسته سایر موارد، گزارش شده است.

سرپرست سازمان آتش‌ نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان ادامه داد: در مجموع این عملیات‌ ها، ٣٢٠ نفر از شهروندان نجات یافتند و متأسفانه ۶٨ نفر در حوادثی از قبیل تصادف و سقوط از بلندی، مجروح شدند.

ابراهیم بابایی در خاتمه، از ارائه آموزش‌ های پیشگیری و آتش‌ نشانی به ٢٢٩ نفر از کارکنان ادارات و شهروندان توسط کارشناسان سازمان آتش‌ نشانی در سه‌ ماهه ابتدای سالجاری خبر داد و خاطر نشان کرد: ٢٣٠ مورد مشاوره ایمنی و ١١٩ مورد بازدید ایمنی نیز طبق درخواست شهروندان در مدت یادشده ارائه شده است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha