ولایتی: امیدوارم روابط ایران و ژاپن هر روز تعالی بیشتری یابد

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در پی ترور نخست وزیر سابق ژاپن، با درج یادداشتی در دفتر یادبود وی که در سفارت این کشور در ایران بازگشایی شده بود ضمن محکومیت این اقدام، این ضایعه تاسف‌بار را به ملت بزرگ ژاپن تسلیت گفت.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت، بخشی از یادداشت علی اکبر ولایتی به این شرح است:

یقینا مردم ژاپن خدمات وی را فراموش نخواهند کرد.

اینجانب با شادروان آبه شینتارو در زمان تصدی وزارت امور خارجه، روابط دوستانه و نزدیکی را برقرار کردیم. آشنایی با ایشان در زمان تصدی در وزارت خارجه که به دعوت اینجانب به تهران آمده بود صورت گرفت و اولین دیدار رسمی میان مقامات رده بالای دو کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران انجام شد و متعاقب آن سفر اینجانب به توکیو مقدمه ای برای توسعه روابط دو کشور بود.

ولایتی با اشاره به بمباران اتمی در ناکازاکی و هیروشیما تاکید کرد: مردم ژاپن هنوز تبعات ناشی از جنایت جنگی بمباران اتمی در جنگ جهانی دوم توسط آمریکا را فراموش نمی‌کنند و پایداری و سخت کوشی ملت ژاپن برای سایر کشور ها الگو می‌باشد.

وی در پایان تصریح کرد: امیدوارم روابط جمهوری اسلامی ایران با دولت و ملت ژاپن که مشکلات ناشی از جنگ را پشت سر گذاشته اند و از جمله پیشگامان علم و صنعت در دنیا می باشند هر روز تعالی بیشتری یابد./ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha