آموزش و پرورش نقش اثر گذاری در زندگی روزمره انسان‌ ها دارد

استاندار کرمان در نشست هم اندیشی مدیران کل آموزش و پرورش قطب پنج کشور حفظ روحیه انقلابی را یک ضرورت دانست و گفت: آموزش و پرورش باید بتواند این روحیه را در افراد پرورش داده و نسل به نسل منتقل کند و در مرحله بعد حفظ مرجعیت آموزشی موضوعی است که باید رعایت و وقت گذاشته شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد مهدی فداکار در این نشست که با حضور مدیران کل آموزش و پرورش قطب پنج کشور؛ استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان برگزار شد، گفت: کرمان با استان‌ های هم مرز یک پیوست فرهنگی دارد و برای این حوزه مشترک فرهنگی و ارتباط فرهنگی باید یک همپوشانی داشته باشیم.


وی تربیت انسانی را کار سختی دانست و افزود: وجود بهترین نیروهای انسانی کشور را مدیون آموزش و پرورش هستیم لذا آموزش و پرورش نقش اثرگذاری در زندگی روزمره انسان دارد.


استاندار کرمان در ادامه افزود: به روزرسانی کارکنان آموزش و پرورش بسیار اهمیت دارد لذا آموزش های ضمن خدمت برای ارتقای توانمندی ها و تقویت صلاحیت های حرفه ای کارکنان باید مورد توجه قرار گیرد که اگر نباشد یک شکاف بزرگی ایجاد خواهد شد و جبران شدنی نیست.


فداکار با اشاره به بازسازی و بهسازی مدارس افزود: زیر ساخت های فیزیکی از اهمیت زیادی برخوردار است، همچنین احیای امور تربیتی اگر در شکل هم نشد، باید در محتوا اتفاق بیفتد که در بازسازی فرهنگی دانش آموزان و معلمان نقش دارد.


وی ضمن تبیین اهمیت دانشگاه فرهنگیان خاطر نشان کرد: تبدیل دانشگاه فرهنگیان به مرکز تربیت معلم واقعی یک سرمایه گذاری است که باید جدی گرفته شود، چون تربیت نیروهای حزب اللهی دین دار و متدین هم در سخت افزار و هم نرم افزار هدف اصلی تربیت معلم است که باید محقق می شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز در این نشست گفت: جایگاه انسان موضوع بسیار مهمی است که در علم امروز نیز به آن توجه شده و قرآن کریم هم بر آن تاکید دارد.


 حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی افزود: در هر تحولی سه عامل نقش اساسی دارد، اولین عامل نیروی انسانی است و در این میان نیز تربیت نیروی انسانی فرهیخته، کاردان و با انگیزه بسیار مهم می باشد.


وی با بیان اینکه عامل دوم نقشه راه است که تبیین کننده مسیر می باشد، تصریح کرد: عامل سوم هزینه بوده که باید برای آنچه که قرار است محقق شود، صرف گردد.


امام جمعه کرمان با تاکید بر اینکه نیروی انسانی تحول آفرین در یک کشور، کانون پیشرفت است، اظهار داشت: مراکز تربیت و پرورش نیروی انسانی در مرحله اول، مدارس و سپس دانشگاه ها هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha