افتتاح ۵۲ کیلومتر بزرگراه در هفته آینده/ معاون رئیس جمهور پروژه بزرگراهی را افتتاح می‌کند

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با حضور معاون رئیس جمهور ۵۲ کیلومتر بزرگراه در مناطق مختلف استان اردبیل هفته آینده افتتاح خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار کرد: هفته آینده همزمان با سفر معاون رئیس جمهور به استان اردبیل افتتاح ۵۲ کیلومتر بزرگراه را در مناطق مختلف استان اردبیل به ارزش ۹۸۵۵ میلیارد ریال شاهد خواهیم بود.

وی با قدردانی از همراهی مسئولان در تکمیل و بهره‌برداری از این بزرگراه‌ها اظهار کرد: با افتتاح این بزرگراه‌ها در کنار تسهیل در عبور و مرور و تردد هموطنان، شاهد کاهش مصرف سوخت و کم شدن زمان سفر به مناطق مختلف خواهیم بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد:‌ در حال حاضر هر کیلومتر احداث بزرگراه در مسیرهای مسطح و دشت ۲۵ میلیارد تومان و با پل‌های خاص و تونل‌ها هر کیلومتر ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه بر می‌دارد و قطعا توسعه بزرگراه‌ها به تأمین منابع مالی سنگین نیاز دارد.

حیدری به پروژه های مورد افتتاح در سفر معاون رئیس جمهور به استان اشاره کرد و گفت: احداث باند دوم پارس آباد – سربند به طول ۱۰ کیلومتر با اعتبار هزینه شده ۱۸۷۰ میلیارد ریال ، احداث باند دوم اردبیل – مشکین شهر به طول ۱۰ کیلومتر با اعتبار هزینه شده ۱۹۸۰ میلیارد ریال ، احداث باند دوم سه راهی رضی – رضی به طول ۱۳ کیلومتر با اعتبار هزینه شده ۲۲۱۰ میلیارد ریال ، احداث باند دوم اردبیل – سرچم به طول ۱۴ کیلومتر با اعتبار هزینه شده ۲۹۴۰ میلیارد ریال و احداث چهارخطه ورودی شهرستان گرمی به طول ۵ کیلومتر با اعتبار هزینه شده ۸۵۵ میلیارد ریال از محل تامین اعتبار منابع ملی تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اولویت توسعه بزرگراه‌ها را خاطر نشان کرد و ادامه داد : اواخر سال گذشته ۲ محور استان شامل سربند و مشگین‌شهر و محور سه راهی رضی – امیرکندی، گرمی به بیله‌سوار از ردیف ملی برخوردار شدند تا شاهد اجرایی شدن این پروژه‌ها با ردیف ملی باشیم.

حیدری اضافه کرد: تمام راه‌های شریانی استان از ردیف اعتباری ملی برخوردار است و سعی ما بر این است تا سرعت اجرای این پروژه‌ها را با کیفیت و مطلوبیت خاص شاهد باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha