مشهد و پنج شهر استان خراسان رضوی در وضعیت نارنجی قرار گرفت

رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید-19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: بر اساس اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، شهر مشهد و پنج شهر استان خراسان رضوی در وضعیت نارنجی و دو شهر در شرایط قرمز گرفت.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر محمد پهلوان کاشی اظهار کرد: در حال حاضر شهرهای مشهد،گناباد،کوهسرخ،قوچان،سبزوار و تربت حیدریه در وضعیت نارنجی، کلات و کاشمر در وضعیت قرمز، بردسکن،جغتای،چناران،خوشاب،داورزن،جوین،بجستان،بینالود،خلیل آباد،درگز،فریمان،مه ولات، نیشابور دروضعیت زرد و سایر شهرهای استان در شرایط آبی قرار دارند.

وی با بیان اینکه روند تعداد بیماران سرپایی و بستری مبتلا به کرونا در استان خراسان رضوی افزایشی است از عموم گروه های هدف خواست ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک، اجتناب از حضور در دورهمی ها و حفظ فاصله اجتماعی، نسبت به تکمیل و یا دریافت دز یادآور واکسن کرونا اقدام کنند.

رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید-19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: در حال حاضر369بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که285نفر از این تعداد متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

دکتر پهلوان با بیان اینکه طی یک روز گذشته 144بیمار جدید مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند افزود: از این تعداد112نفر در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری شدند.

وی تعداد بیماران بدحال مبتلا به کرونا بستری در بخش های مراقبت ویژه استان  را63 بیمار و سهم دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد از این تعداد را 53 نفر اعلام کرد.

رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید-19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه طی یک روز گذشته  بیش از  یک هزار و 200 بیمار  مبتلا و یا مشکوک به کرونا به مراکز خدمات جامع سلامت ‌و یا اورژانس بیمارستان ها مراجعه کردند تصریح کرد:عموم مردم در صورت بروز علائم مشکوک به کرونا به نزدیکترین مرکز درمانی سطح یک و دو مراجعه نمایند و از خود درمانی و مراجعه دیرهنگام پرهیز کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha