لزوم جدی گرفتن شیوه نامه های بهداشتی و تزریق دٌز یادآور کرونا

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به افزایش موارد مثبت کرونا، جدی گرفتن شیوه نامه های بهداشتی و تزریق دٌز یادآور گامی اساسی در مبارزه با ویروس کرونا است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت؛ حسین مدرس خیابانی در نشست ستاد مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: طبق آخرین رنگ بندی اعلام شده شهرستان های زابل و دلگان در وضعیت زرد کرونایی و سایر شهرستان ها در وضعیت آبی قرار دارند.

وی افزود: تعداد ابتلاء نسبت به هفته گذشته ۸۱۱ نفر و میزان بستری نیز ۸۲ نفر افزایش پیدا کرده است.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: طرح مراقبت بهداشتی مرزهای رسمی استان نیز از ۱۵ اسفند ۹۹ اجرا شد که تاکنون افزون بر ۱۵۵,۰۰۰ هزار نفر غربالگری مسافرین، ۲۸۳۳۹ تست پی سی آر و ۱۵۴۶۵۶ تست فوری، ۵۵۸ نفر قرنطینه شدند.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه هفته گذشته مورد فوتی ناشی از ویروس کرونا نداشتیم اما دو هفته گذشته یک نفر بر اثر ابتلا به ویروس فوت کرد.

مدرس خیابانی افزود: هر یک از افراد بالای ۱۸ سال که از آخرین نوبت تزریق واکسن وی ۶ ماه بگذرد ملزم به تزریق دٌز یادآور است

وی با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی در افزایش میزان واکسیناسیون تصریح کرد: همه مدیران، علما و روحانیون برای تزریق دٌز یادآور پیش قدم شوند.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر جدی گرفتن پروتکل های بهداشتی اذعان کرد: عزاداری ها با رعایت شیوه نامه ها برگزار همچنین مدارس و دانشگاه‌ها نیز در زمان مقرر بازگشایی خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha