وزش باد شدید و گردو خاک در بیشتر استان‌ها/ تهران خنک می‌شود

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام وزش باد شدید وگرد وخاک در مناطق غربی و جنوبی و مرکزی کشور از خنک‌تر شدن پایتخت خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت،فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی کشور  آخرین وضعیت آب وهوایی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز، یکشنبه، دوم مرداد ماه، در دو روز آینده دراستان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل و شمال آذربایجان‌غربی و شرقی رگبار و رعدو برق و وزش باد شدید موقتی را پیش‌بینی می‌کنیم.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: در جنوب کشور در نیمه جنوبی سیستان‌و بلوچستان، جنوب کرمان، برخی نقاط هرمزگان و جنوب شرق فارس در بعضی ساعات به ویژه در بعدازظهر رگبار پراکنده و وزش باد شدید موقتی را تجربه خواهند کرد که در برخی نقاط خیزش گرد و خاک رخ خواهد داد و همچنین در روز سه شنبه در ارتفاعات البرز انتظار بارش های پراکنده را داریم.

 وی ادامه داد: در جنوب کشور درسیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، جنوب و شرق فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، جنوب خراسان جنوبی، غرب و جنوب یزد شاهد رگبار شدید باران همراه با رعدو برق و وزش باد شدید خواهیم بود.  

گودرزی تاکید کرد:‌ بارش‌ها در جنوب کشور در روزهای پایانی هفته تشدید خواهد شد و از امروز تا شنبه دریای خزر و دریای جنوب مواج و متلاطم خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی بیان کرد: برای دو روز آینده در برخی نقاط غرب، جنوب غرب و برخی نقاط استان‌های سمنان، البرز، قزوین، تهران، قم، مرکزی، شمال اصفهان وشرق یزد وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیش بینی می شود که سبب افزایش آلاینده های جوی وکاهش کیفیت هوا خواهد شد.

گودرزی افزود: در تهران از بعد از ظهر امروز باد و گرد وخاک در مناطق غربی و جنوبی استان رخ خواهد داد و بیشینه دما در ایستگاه مهرآباد به ۳۸درجه  بالای صفر می رسد و هوا در استان تهران خنک تر می شود و برای  فردا به طور میانگین ۳ الی ۴ درجه در سطح استان کاهش دما را خواهیم داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha