ورود سامانه مونسون به استان کرمان/ آماده باش استاندار کرمان به فرمانداری ها

استاندار کرمان با اعلام آماده‌ باش به فرمانداری ها و ستادهای مدیریت بحران شهرستان‌ های استان، بر بازبینی امکانات، مسیل‌ ها، سیل‌ بندها، پل‌ ها و محله‌ های جمعیتی در معرض خطر سیلاب تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد مهدی فداکار در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و پاسخ‌ دهی به بحران استان کرمان، گفت: تا زمانی که اداره کل بحران و هواشناسی، برآوردی از مکان و زمان شروع بارندگی و مسیر ادامه آن داشته باشند، تجهیزات مورد نیاز برای مناطق تحت آسیب منتقل گردد که غافلگیری نداشته باشیم.

وی با اعلام آماده‌ باش به فرمانداران و ستادهای مدیریت بحران شهرستان‌ ها افزود: فرمانداران از حوزه کاری خود خارج نشوند و ۲۴ ساعت آینده در آماده‌ باش کامل باشند.

استاندار کرمان بر بازبینی امکانات، دهانه پل‌ ها، مسیل ها، سیل‌ بندها و محله های جمعیتی در معرض خطر سیلاب تاکید و تصریح کرد: باید اطلاع رسانی به شهروندان و عشایر در ارتفاعات در اسرع وقت انجام گیرد.

فداکار خاطر نشان کرد: حفظ جان یک فرد هم برای ما مهم است و اگر احتمال خطر روان‌ آب و سیلاب در منطقه‌ ای وجود دارد، در صورت نیاز مسیرها مسدود شود.

وی از نیروی انتظامی نیز درخواست کرد؛ تا آمادگی کامل را برای تامین امنیت مناطق احتمالی سیل داشته باشند و ادامه‌ داد: ناجا حتما بویژه برای تامین امنیت آمادگی داشته باشد و راهداری نیز آماده کمک به مناطق سیل خیز بویژه جنوب استان باشد.

استاندار کرمان بیان کرد: برای دریافت و تامین تجهیزات بایستی از شرکت ها کمک بگیریم، حتی اگر احتمال می دهیم در جاهایی ضرورت دارد آنها را منتقل کنیم و در این زمینه به لودر به علت چابکی آن نیاز داریم.

فداکار گفت: شهرداری ها آمادگی آبگرفتگی را داشته باشند، نگذارید زندگی مردم به هم بریزد.

وی با بیان اینکه دهیاری ها در حوزه های خود آمادگی داشته باشند، افزود: پل هایی با احتمال طغیان رودخانه بازبینی و وضعیت آزادسازی و فعالیت دهانه پل ها و مسیل ها بررسی شود.

استاندار کرمان ابراز داشت: بررسی تجهیزات تا فرصت هست مورد توجه دستگاه های اجرایی استان کرمان باشد و جمعیت هلال احمر نیز آمادگی اسکان و پشتیبانی معمول را داشته باشد و در این زمینه با بخش خصوصی تعامل شود.

استاندار کرمان با اشاره ضرورت بررسی وضعیت معادن شن و ماسه جنوب استان کرمان گفت: تجهیزات و امکانات بروزرسانی و اطلاع رسانی رادیویی به عشایر انجام سود تا در سیل گرفتار نشوند.

وی عنوان کرد: باران برکت الهی است لذا مراقبت کنید به حاشیه یا مخاطره ای تبدیل نشود و میزان بارندگی ممکن است تا ۲۰۰ میلیمتر برسد؛ امیدواریم این بارندگی برای سفره های آب زیرزمینی استان موثر باشد.

استاندار کرمان گفت: دستگاه ها پس از حادثه ارزیابی می شوند و میزان عملکرد شهرستان ها رصد خواهد شد.

فداکار خاطر نشان کرد: چند شهرستان در جنوب استان کرمان بی پناه هستند، که باید از آنان حمایت کرد تا مشکلی برای مردم این مناطق به وجود نیاید. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha