درمان ناباروری با ویزیت‌های آنلاین سرعت گرفت

استادیار پژوهشگاه رویان با بیان اینکه ارائه خدمات درمان ناباروری به بیماران کشورهای همسایه و حاشیه خلیج فارس باعث جذب توریست و گردشگر سلامت به ایران شده گفت: ویزیت‌های آنلاین نیز سرعت زیادی به روند خدمات درمان ناباروری بخشیده است.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت دکتر فاطمه حسنی در برنامه "گفتگوی علمی" رادیو گفتگو در مورد جدیدترین دستاوردهای علمی کشورمان در درمان ناباروری گفت: پژوهشگاه رویان و بسیاری از مراکز درمانی دیگر از نظر تجهیزات پزشکی کاملاً به روز و همسطح کشورهای پیشرفته دنیا هستند و بیماران می‌توانند با آرامش خاطر به این مراکز مراجعه کنند.

وی تولید علمی که به تولید ثروت منجر نشود را بی فایده دانست و افزود: در حال حاضر تولید مقالات دانشگاهی و پژوهشگاهی و سایر مراکز از نظر علمی در این زمینه قابل قبول است و پژوهشگاه رویان هم جزو 10 مرکز اول کشور قرار دارد.

متخصص بیولوژی تولید مثل تصریح کرد: وقتی سیستم آموزشی ایراد داشته باشد و افراد غیرمتخصص و غیرآکادمیک به این حوزه وارد شوند نهایتاً این بیماران هستند که ضرر می‌کنند.

همچنین در ادامه، دکتر مریم حافظی استادیار پژوهشگاه رویان و فوق تخصص و فلوشیپ ناباروری با بیان اینکه از هر هشت زوج یک زوج نیاز به درمان‌های ناباروری و کمک باروری پیدا می‌کند گفت: پژوهشگاه رویان به عنوان یکی از اعضای جامعه علمی و تخصصی کشور در امر کمک رسانی به مددجویان فعالیت دارد.

وی معتقد است که افزایش تعداد مراکز درمان ناباروری در کشور باید تا اندازه‌ای باشد که بار هزینه‌ای اضافی به کشور تحمیل نکند و تجهیز همه مراکز درمان ناباروری هزینه زیادی را به کشور تحمیل خواهدکرد.

استادیار پژوهشگاه رویان با اشاره به اینکه ایران از نظر نیروی متخصص چیزی از کشورهای دیگر کم ندارد و در مقایسه با کشورهای منطقه قطعاً بالاتر است متذکرشد: ما از نظر ابزارهای تجهیزاتی هنوز وابسته به خارج از کشور هستیم و اقلام را را وارد می‌کنیم.

حافظی با بیان اینکه ارائه خدمات درمان ناباروری به بیماران افغانستانی، عراقی، تاجیکستانی، آذربایجانی و همچنین کشورهای حاشیه خلیج فارس باعث جذب توریست و گردشگر سلامت به کشورمان شده گفت: خوشبختانه ویزیت‌های آنلاین نیز سرعت زیادی به روند خدمات درمان ناباروری داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha