همایش تجلیل از اعضاء فعال هلال احمر سیرجان برگزار شد

طی مراسمی که در قالب طرح «شوق رویش» با حضور معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان کرمان، رئیس و اعضاء جمعیت هلال احمر سیرجان، قائم مقام شهردار، اعضاء شورای شهر و سایر مسئولین برگزار شد، از اعضاء فعال جمعیت هلال احمر سیرجان تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مجید عرب قهستانی رئیس جمعیت هلال احمر سیرجان در این مراسم و در جمع امدادگران این جمعیت با بیان اینکه اعضاء داوطلب بازوی پرتوان جمعیت هلال احمر هستند، گفت: قریب به ۹۰ درصد کار در جمعیت هلال احمر بوسیله این اعضاء صورت می پذیرد که بدون هیچ چشمداشتی و با علاقه در کارهای خیر مشارکت می کنند.

وی نمونه ای از این فعالیت های داوطلبانه را شرکت اعضاء در طرح راهنمایی مسافرین نوروزی، امداد در حوادث و برنامه های عام المنفعه و بشر دوستانه خواند و افزود: افراد داوطلب در جمعیت هلال احمر بر اساس آموزش هایی که فرا می گیرند رتبه بندی شده و به غیر از کارهای عام المنفعه می توانند در فعالیت های امدادی و جاده ای نیز حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان سیرجان یکی از محورهای مواصلاتی مهم کشور است که به صورت یک چهارراه در جنوب قرار دارد، تصریح کرد: جمعیت هلال احمر این شهرستان نیز یکی از جمعیت های پیشتاز کشور و استان است.

رئیس جمعیت هلال احمر سیرجان با بیان اینکه استان کرمان در بحث جذب خیرین بیشترین مشارکت را در کشور دارد، عنوان کرد: شهرستان سیرجان نیز دارای بالاترین آمار موقوفین و خیّرین در استان است. همچنین در بحث جذب کمک های ادارات و کمک های مردمی نیز همیشه جزء بالاترین آمار در استان کرمان بوده است.

مجید عرب قهستانی ابراز داشت: در بحث امدادرسانی به جرات می توان گفت شهرستان سیرجان با داشتن ۳ پایگاه فعال امداد جاده ای جزء معدود مراکزی در کشور است، که این تعداد پایگاه فعال را دارد و با توجه به جمعیت این شهر هنوز هم به ۲ پایگاه دیگر در محورهای پرترافیک شهرستان مخصوصا در محور متصل به جاده تهران نیازمندیم.

وی با بیان اینکه سیرجان دارای ۳ درمانگاه فعال در بحث درمانی و یک داروخانه در بحث دارویی است، گفت: داروخانه جمعیت هلال احمر سیرجان که حائز رتبه برتر در استان کرمان است، در بحث پوشش دارویی بیماران خاص بسیار موفق عمل کرده، به گونه ای که بیماران خاص برای تهیه داروهای خود دیگر نیازی به مراجعه به سایر شهرها ندارند، همچنین در دوران کرونا و زمانی که بسیاری از داروها کمبود بودند، این داروخانه کمک زیادی به همشهریان در بحث دارویی داشته است و با توجه به اینکه تمدید پروانه این داروخانه به صورت سالانه بود، با پیگیریهای نماینده محترم مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی پروانه دائمی این داروخانه نیز اخذ شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر سیرجان با اشاره به کسب رتبه برتر آموزش استانی توسط این شهرستان در سال گذشته، گفت: آموزش در این جمعیت از گروه سنی خردسالان که همان غنچه های هلال هست شروع شده و شامل تمامی گروه های سنی و تشکل های دانش آموزی، دانشجویی، طلاب و ... می شود.

مجید عرب قهستانی از افتتاح مرکز جامع توانبخشی و فیزیوتراپی در آینده ای نزدیک در درمانگاه حضرت زینب جمعیت هلال احمر این شهرستان خبر داد، که با افتتاح این مرکز کمک شایانی به بیماران حرکتی، معلولین و سایر اقشار در امر توانبخشی و پروتزهای حرکتی در شهرستان می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha