ایران در علم پزشکی فوق‌العاده پیشرفته است

دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که بدنبال بین‌المللی سازی تحقیقات و فناوری هستیم، گفت: دانشگاه ‌های ایران و بین‌الملل علی رغم چالش‌ها و تنگناها علاقه‌مند به ایجاد این نوع ارتباط هستند.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، دکتر محمدحسین نیکنام دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز(چهارشنبه ۵ مردادماه) در اجلاس معاونان و مدیران بین المللی دانشگاه های علوم پزشکی و سازمان های تابعه اظهار داشت: در این نشست که نمایندگان دفاتر بین‌المللی دانشگاه های علوم پزشکی دعوت شده‌اند به دنبال بین‌المللی سازی تحقیقات و فناوری هستیم.

وی افزود: یکی از راه‌ های ارتباط بین دانشگاه های مهم و علمی دنیا همکاریهای تحقیقاتی بوده که دانشگاه ‌های ایران و بین‌اللمل علی رغم چالش‌ها، و تنگناها  علاقه‌مند به ایجاد این نوع ارتباط هستند.

دکتر نیکنام با اشاره به توانمندی دانشگاه ‌های ایران به ویژه در رشته‌های علوم پزشکی، خاطرنشان کرد: ایران در علم پزشکی فوق‌العاده پیشرفته است بنابراین دنیا می‌تواند از این توانمندی بهره بگیرد چرا که برای دنیا برخورداری از تجربیات ایران سودمند خواهد بود.

مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: تحقیقات‌بین المللی  ریزه‌کاری‌ها، سختی‌ها و چالش‌هایی دارد که تحریم‌ها فشار زیادی در ایده آل تحقیقات بین‌المللی ایجاد کرده است.

وی افزود: امیدواریم همکاری‌ها در قالب تحقیقات مشترک بین دانشگاه‌های ایران و دیگر دانشگاه های دنیا شکل گرفته  و این همکاری‌ها قدم موثری را تشکل دهد./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha