استقرار تیم های واکنش سریع در مسیر راهپیمایی اربعین

دکتر پیرحسین کولیوند با اشاره به این که هلال احمر با تمام ظرفیت آماده خدمت رسانی به زائرین اربعین است، از استقرار تیم های واکنش سریع در پست های مرزی و مسیر راهپیمایی اربعین خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت؛ دکتر پیرحسین کولیوند در جلسه ستاد هماهنگی مراسم اربعین که در محل ساختمان صلح برگزار شد، گفت: مراسم راهپیمایی اربعین به علت حجم زیاد زائرین نیاز به تمهیدات ویژه دارد که هلال احمر در این راستا در آمادگی کامل به سر می برد.

وی افزود: هلال احمر در راستای کنترل بیماری های مسری آماده است تا زائران خارجی که از مسیر ایران عازم عراق می شوند را کنترل کرده تا بیماری خاصی وارد کشور نشود. در همین راستا هلال احمر ۷۱۶ پست موقت در مسیرهای داخلی کشور ایجاد خواهد کرد تا در مسیر عتبات بهترین خدمات به زائرین ارائه شود.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: علاوه بر این جمعیت هلال احمر قرارگاه های مرزی ایجاد کرده تا زائران در نقاط خروجی و ورودی به کشور ساماندهی شوند. این قرارگاه ها در مرزهای مهران، شلمچه، چزابه و خسروی و در مرزهای شرقی کشور جهت ساماندهی اتباع خارجی عازم عتبات، ایجاد می شود تا پایش و خدمت رسانی به زائران سایر کشورها نیز به صورت کامل انجام شود.

دکتر کولیوند در خصوص سایر اقدامات جمعیت هلال احمر در مراسم راهپیمایی اربعین گفت: تیم های واکنش سریع هلال احمر نیز در مرزها در راستای امدادرسانی باکیفیت مستقر خواهند شد. فارغ از مسائل امدادی، هلال احمر این زمینه را ایجاد می کند تا به زائران آموزش های لازم در خصوص موارد بهداشتی ارائه شود تا کم تر دچار مشکل شوند.

وی افزود: فراخوان پزشکان داوطلب تا پایان هفته جاری تمدید خواهد شد و تاکنون بیش از ۵ هزار کادر درمان ثبت نام کرده اند که این افراد پالایش و نیروهای توانمند به مراسم پیاده روی اربعین جهت خدمت رسانی اعزام می شوند. مراکز درمانی هلال احمر در کربلا، نجف و سایر مسیرهای کشور عراق جانمایی شده و داروهای مورد نیاز برای مراکز درمانی نیز خریداری شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: در داخل کشور بالغ بر 15 هزار نیروی عملیاتی، 4500 خودروی هلال احمر و 19 فروند بالگرد جهت خدمت رسانی به زائران به کار گرفته خواهد شد. علاوه بر این در مناطق مرزی و در مناطق برون مرزی نیز از 4 فروند بالگرد هلال احمر، 200 نیروی عملیاتی و 75 دستگاه خودرو امدادرسانی استفاده خواهیم کرد تا مراسم پیاده روی اربعین بدون هیچگونه مشکلی برگزار شود و زائران در سلامت کامل عازم عتبات عالیات شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha