تخلیه سریع منازل و تعمیر زیرساخت ها از مهم ترین مصوبات ستاد بحران رفسنجان

با توجه به شدت بارندگی ها و بروز سیلاب، جلسه ستاد بحران شهرستان رفسنجان شامگاه پنجشنبه با حضور استاندار کرمان و سرپرست فرمانداری رفسنجان برگزار و در این جلسه بر تخلیه فوری منازل و توجه و تعمیر زیر ساخت های آب و برق و گاز تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ استاندار کرمان شامگاه پنجشنبه در جلسه ستاد بحران شهرستان رفسنجان که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با تأکید بر استفاده از همه ظرفیت ها جهت حفظ جان و مال مردم و مهار سیلاب ها، اظهار کرد: بارندگی ها از عصر روز گذشته در رفسنجان آغاز شده و تا ۳ روز آینده ادامه دارد، لذا تمامی ارگان ها و دستگاه های بخش دولتی و خصوصی باید آماده باشند تا ضمن مهار رودخانه ها و سیلاب ها، خسارت ها را به حداقل برسانند.

محمد مهدی فداکار بیان کرد: چیزی که باید در اولویت قرار گیرد تخلیه منازل مسکونی در جاهای پر خطر، اسکان، آبرسانی و رساندن تغذیه به این افراد و همچنین با توجه به اهمیت زیر ساخت های آب و برق و گاز، تعمیر و بازسازی فوری این خطوط لازم است.

وی ادامه داد: شهرداری رفسنجان هم در حفظ شهر کمک کند و آب که بر اثر طغیان از سمت سرچشمه به سمت داخل شهر رفسنجان سرریز شده را به سمت بیرون از شهر و بیابان ها هدایت کند و البته در مهار و ساماندهی رودخانه های شور، گیودری و سفید حمایت های لازم را انجام دهد.

استاندار کرمان عنوان کرد: جاده ها و محورهایی که پر خطر هستند باید قبل از بارندگی ها مسدود شوند و تردد در آن ها انجام نشود، چرا که باز بودن محورها امکان تردد و به دنبال آن مضاعف شدن سختی ها برای دستگاه های متولی و خود مردم وجود خواهد داشت.

محمد مهدی فداکار گفت: مردم هم نباید در روزهای آینده به مسیر رودخانه ها و تفریح بروند؛ چون امکان تهدید و به خطر افتادن جان و مالشان وجود دارد، همچنین بیمارستان ها و اورژانس هم باید در آماده باش کامل قرار گیرند تا در صورت بروز مشکلات امداد رسانی ها با سرعت انجام گیرد.

سرپرست فرمانداری رفسنجان هم در ادامه این جلسه با بیان اینکه بارندگی ها در روزهای آینده در سرچشمه شدید تر از روز گذشته و امروز خواهد بود، ابراز داشت: مسیرهای رفسنجان به زرند، سرچشمه، داوران، اودرج و دره دُر تا اطلاع ثانوی بسته است؛ همچنین محور رفسنجان به یزد هم به خاطر گِل و لای ناشی از سیلاب مسدود است که در حال بازگشایی است و تا ساعاتی دیگر تردد در آن امکان پذیر خواهد بود.

حسین رضایی بیان کرد: جاده راویز نیز به دلیل  ریزش کوه و وجود گردنه صعب العبور بسته و مسدود است، مسیر های آسسب پذیر از جمله بلوار امام علی در داخل شهر رفسنجان که بر اثر سیلاب مسدود است در حال تعمیر و بازگشایی است.

وی  خاطر نشان کرد: در حال حاضر به اهالی ۱۷ منطقه از شهرستان هشدار تخلیه داده ایم و حسینیه ثارالله، ورزشگاه تختی و تعدادی مدرسه برای اسکان این افراد در نظر گرفته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha