آغاز طرح توسعه برنامه های "قرارگاه دانش بنیان" وزارت بهداشت

دکتر پناهی معاون تحقیقات وفناوری از آغاز طرح توسعه برنامه های "قرارگاه دانش بنیان" وزارت بهداشت با دستور وزیر بهداشت در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، دکتر یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری ضمن اعلام این خبر افزود: با توجه به محوریت شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان " تولید، دانش بنیان واشتغال افرین" نامیده شده و همچنین تاکیدات و دغدغه ویژه دکتر عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر ضرورت توسعه فعالیتهای دانش بنیان و ارتباط نزدیک و عملی دانشگاه، صنعت و جامعه؛ طرح توسعه قرارگاه دانش بنیان در این وزارتخانه به طور جدی آغاز شده است.
دکتر پناهی خاطرنشان کرد: در آینده ای نزدیک شاهد تقویت این طرح در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور خواهیم بود.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت تاکید کرد: با توجه به شتاب روزافزون توسعه علم و فناوری در جهان و نیاز کشور به هدف گیری صحیح در زمینه توسعه فناوری های نوین و استفاده از ظرفیت نیروی انسانی نخبه در دانشگاه ها و مراکز علمی؛ فعالیت های قرارگاه ریل گذاری خواهد شد. 
دکتر پناهی افزود: لازم است با تلاش و برنامه ریزی موثر در زمینه توسعه دانش پزشکی و ساخت تجهیزات پزشکی، بیش از پیش به خودکفایی کامل دست پیدا کنیم. 
وی با بیان این که خودکفایی کامل، جز با تلاش، ایمان و روحیه جهادی نخبگان کشور دور از دسترس نیست، تصریح کرد: وظیفه برنامه ریزان و تصممیم گیران در این زمینه، فراهم نمودن بسترهای توسعه و تعمیق دانش و تولید ارزش است و توسعه قرارگاه دانش بنیان در وزارت بهداشت می تواند یکی از اقدامات مفید و موثر در این خصوص باشد.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت تاکید کرد: امید می رود با تاسیس و توسعه قرارگاه های دانش بنیان علاوه بر اهداف کلان دانش محوری، درآمدزایی و جلوگیری از ارزبری؛ بتوانیم اثرات هرگونه تحریم در زمان حال و آینده را به طور کامل خنثی کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha