اجرای طرح دارویاری در شهرستان فسا

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی فسا با اشاره به اجرای طرح دارویاری همزمان با سراسر کشور در شهرستان فسا گفت: طرح دارویاری طرحی است که در آن با اصلاح سیاست‌های ارزی و انتقال ارز از دارو به بیمه ها، ضمن جلوگیری از قاچاق دارو، یارانه دارو به بیماران تعلق می گیرد و در نتیجه قیمت دارو با نسخه پزشک نه تنها هیچ گونه افزایشی برای بیمار نخواهد داشت بلکه در برخی موارد کاهش قیمت نیز خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس ،دکتر فهیمه خیاط افزود: در قالب اجرای این طرح ۳۶۶ قلم از داروهای پرمصرف بیماران مزمن تحت پوشش بیمه قرار گرفته است. همچنین با اجرای این طرح داروهای بدون نسخه (OTC) نیز هیچگونه تغییر قیمتی نخواهند داشت و ۱۱۹ قلم از این داروها مشمول پوشش بیمه‌ای شده و در صورت ارائه نسخه پزشک برای بیمار کاهش قیمت نیز خواهد داشت.


 وی با بیان اینکه مبنای قیمت گذاری انواع داروهای تولید داخل، سایت سازمان غذا و دارو می باشد، تاکید کرد: با هرگونه گرانفروشی و سوء استفاده کنندگان برخورد قانونی خواهد شد.


 معاون غذا و دارو دانشگاه به اینکه از ابتدای اجرای این طرح تاکنون بیش از ۵۰ مورد بازرسی از داروخانه های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی فسا انجام شده است، افزود: همشهریان عزیز می توانند در صورت مشاهده عدم محاسبه قیمت دارو با نسخه و یا هرگونه تخلف شکایت خود را به معاونت غذا و دارو و یا سامانه ۱۹۰ اعلام کنند تا در اولین فرصت پیگیری لازم انجام شود.
خبرنگار : جمشید غضنفری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha