روزانه بیش از یک هزار بیمار سرپایی به مراکز منتخب کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه می کنند

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: روزانه حدود یک هزار بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا به مراکز منتخب زیر پوشش دانشگاه مراجعه می کنند که این میزان در روزهای گذشته به طور تقریبی، ثابت بوده است.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر حسن درخشان  با بیان اینکه بخشی از بیماران مبتلا و یا مشکوک به کرونا به صورت سرپایی به درمانگاه ها و مطب های بخش خصوصی مراجعه می کنند و با احتساب آن تعداد بیماران سرپایی افزایش بیشتری می یابد خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی باید هر گونه علائم سرما خوردگی و یا علائم گوارشی شامل: اسهال و استفراغ را کرونا فرض کرد مگر اینکه با آزمایش خلاف این موضوع ثابت‌ شود.

وی تصریح کرد: یک بیمار مبتلا به کووید می تواند ۱۸ نفر را درگیر کند بنابراین تکمیل واکسیناسیون و استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در دورهمی ها و تجمعات غیر ضروری در شرایط فعلی مورد تأکید است‌.

دکتر درخشان با بیان اینکه بر اساس بررسی های انجام شده نتیجه حدود ۶۰ درصد تست های کرونا در یک هفته گذشته مثبت اعلام شده است عنوان کرد: بیماری کرونا با سرما خوردگی کاملا متفاوت است بنابراین عموم مردم از خود درمانی پرهیز کنند و تمام مراحل درمانی را زیر نظر پزشک عمومی و یا متخصص عفونی پیگیری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha