آغاز ارزیابی واحدهای مسکونی خسارت دیده از سیل استان کرمان

استاندار کرمان در ستاد هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان کرمان که با حضور وزیر کشور صورت پذیرفت، گفت: ۵۴۸ راه روستایی و عشایری در استان کرمان در بارندگی‌ های اخیر تخریب شد و ۱۸۰ روستا نیز در معرض تخریب سیلاب قرار گرفته است و کار ارزیابی واحدهای مسکونی استان آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد مهدی فداکار عصر امروز در ستاد هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان کرمان با حضور احمد وحیدی وزیر کشور اظهار کرد: طی روزهای اخیر۲۰ شهرستان استان تحت و تاثیر سامانه بارشی قرار گرفته اند که پیش بینی ما عمده بارش ها در جنوب کرمان بود، اما سامانه پس از یک روز فعالیت به شمال استان منتقل شد.

وی با بیان اینکه بیشترین گرفتاری در بحث سیل را در رفسنجان داشتیم و شب گذشته پس از ۳ روز بارندگی اوضاع به شدت بحرانی شد، افزود: بارندگی این چند روز در رفسنجان معادل یکسال بارش بود.

استاندار کرمان با بیان اینکه در رفسنجان ۸۰ هزار هکتار باغ پسته وجود دارد، تصریح کرد: میانگین بارش باران در رفسنجان سالیانه ۸۰ میلی متر در سال است، در حالی که در ۴ روز گذشته به اندازه یک سال بارندگی در این شهرستان انجام شد.

فداکار خاطرنشان کرد: در استان کرمان طی بارندگی های اخیر ۵۴۸ راه روستایی و عشایری تخریب شد و ۱۸۰ روستا نیز در معرض تخریب  سیلاب قرار گرفتند.

وی گفت: همچنین در روزهای اخیر بر اثر سیلاب ۳۸ روستا تخلیه شدند، امّا ۱۸۰ روستا در معرض تهدید سیل قرار دارند، در این بازه زمانی آب ۱۶۳ روستا در استان قطع و برق ۶۳ روستا هم خاموش شد.

استاندار کرمان، با بیان اینکه در این سیلاب ۲۱ راه اصلی مسدود و ۶ هزار نفر درگیر سیلاب شدند، گفت: در رفسنجان سه نفر بر اثر سیل فوت شدند؛ ضمن اینکه ۲ هزار منزل در سیلاب دچار آبگرفتگی شده اند و خسارت های زیادی به بخش های دام، زیر ساخت ها و کشاورزی وارد شده است.


دکتر سلطانی نژاد مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان نیز در این جلسه از آغاز ارزیابی واحدهای مسکونی روستایی و شهری خسارت دیده سیل اخیر استان به ویژه شهرستان های رفسنجان و انار خبر داد.

وی خاطر نشان کرد: ۲۵ تیم از مهندسین عمران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ارزیابی میزان خسارات واحدهای مسکونی روستایی و شهری شهرستان های استان را آغاز نمودند و پس از پایان ارزیابی تعداد واحدهای مسکونی که نیاز به تعمیر و احداث دارند مشخص و جهت تأمین اعتبار به هیئت دولت پیشنهاد خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha