اجرایی شدن ۹۵ درصد پروژه نسخه‌نویسی الکترونیکی

مدیر طرح ملی سلامت الکترونیک شورای فناوری اطلاعات کشوراعلام کرد: اجرای کامل و حداکثری طرح پرونده الکترونیک سلامت و نسخه‌نویسی الکترونیک می‌تواند به ارائه آسان‌تر خدمات به جامعه پزشکی و بیماران منجر شود.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، مهدی یوسف زاده در دیدار با دکتر بیگلرخانی رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، ضمن تأکید بر لزوم مشارکت و هم‌افزایی هرچه بیشتر برای پیشبرد طرح ملی سلامت الکترونیک، تأکید کرد: تعامل جدا از اختلاف نظرات، موجب پیشرفت در هر حوزه‌ای می‌شود. مشارکت و هم‌افزایی حوزه‌های مختلف ازجمله وزارت بهداشت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه سلامت الکترونیک می‌تواند به تحقق این مهم کمک کند.

مدیر طرح نسخه نویسی الکترونیک شورای اجرایی فناوری اطلاعات در پایان گفت: به نظر می رسد فضای فناوری اطلاعات کشور را نیازمند شیوه جدیدی از حکمرانی است. 

رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت نیز در این دیدارضمن اشاره به طرح‌های مختلف زیرساختی در حال اجرا در مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، عنوان کرد: بیش از 95 درصد از پروژه پرونده الکترونیک سلامت و نسخه‌نویسی آنلاین اجرا شده و می‌توان گفت اولین گام در هوشمندسازی حوزه بهداشت و درمان در کشور برداشته شده است.

 بیگلرخانی در ادامه با اشاره به اهمیت اجرا و مزایای پرونده الکترونیک سلامت و نسخه‌نویسی آنلاین، تصریح کرد: این پروژه‌ها یکی از اقدامات شاخص و البته تأثیرگذار و جزو اولویت‌های حوزه فناوری اطلاعات وزارت بهداشت است که با سرعت در حال تکمیل آن هستیم.

رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: این دو پروژه ملی می‌توانند به کاهش هزینه‌ها، صرفه‌جویی در زمان، ایجاد دقت و تمرکز بسیار بالا در تشخیص و درمان، جلوگیری از قاچاق دارو و یکسان‌سازی نرخ دارو کمک شایان توجهی کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha