کد خبر: 185060
۱۲ مرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۲۲
تداوم روند کاهشی قیمت نفت

قیمت‌های جهانی نفت خام به‌دلیل نگرانی‌ها درباره افت رشد اقتصادی و پایین آمدن تقاضا کاهش یافت.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت، پیش از نشست اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و تولیدکنندگان غیرعضو، ائتلاف موسوم به اوپک‌پلاس، قیمت‌های نفت‌خام روز چهارشنبه (۱۲ مردادماه) به‌دلیل نگرانی‌ها درباره افت رشد اقتصادی و به‌دنبال آن پایین آمدن تقاضای سوخت حدود یک درصد کاهش یافت.

قیمت نفت‌خام شاخص برنت دریای شمال روز چهارشنبه ساعت ۳ و ۴۵ دقیقه به وقت گرینویچ با ۳۸ سنت معادل ۰.۴ درصد کاهش به ۱۰۰ دلار و ۱۶ سنت به ازای هر بشکه رسید. نفت‌خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) نیز با ۳۵ سنت معادل ۰.۴ درصد افت با قیمت ۹۴ دلار و ۷ سنت به ازای هر بشکه معامله شد.

نشست وزیران نفت و انرژی اوپک‌پلاس امروز به‌صورت ویدیوکنفرانس برگزار می‌شود، منابع اوپک‌پلاس هفته گذشته در گفت‌وگو با رویترز اعلام کردند احتمال می‌رود اعضای این ائتلاف تولید خود را در ماه سپتامبر نیز به همان مقدار پیشین ادامه یا اندکی افزایش دهند.

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند به‌دلیل چشم‌انداز نزولی تقاضا به‌دنبال افزایش نگرانی‌ها درباره رکود اقتصادی، تغییری در تولید اوپک‌پلاس رخ ندهد و ممکن است عربستان تمایلی به افزایش تولید نداشته باشد تا به ضرر روسیه که به‌دلیل درگیری‌های بین مسکو-‌کی‌یف تحریم شده است، نباشد.

ادوارد مویا، تحلیلگر بلندپایه بازار شرکت تجارت آنلاین اوآندا، در گفت‌وگو با رویترز اعلام کرد: تصمیم امروز اوپک‌پلاس همچنان رویداد اصلی این هفته برای نفت است و اینکه باید تا زمان تصمیم‌گیری اوپک و شریکانش برای تولید ماه سپتامبر، قیمت‌ها را در محدوده‌ای ثابت حفظ کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha