پویش آئینی زندگی حسینی در دارالهشدای تهران

متولیان با اشاره به ویژه برنامه های ایام عزای سید و سالار شهیدان در منطقه 17 گفت: آنچه در این میان حائز اهمیت است توجه ویژه به ترویج فرهنگ حسینی در سبک زندگی شهروندان است، از این رو شهرداری منطقه 17 برنامه های متنوع با رویکرد ترویج زندگی حسینی دارد.

به گزارش  گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷،  علیمحمد متولیان با اشاره به ویژه برنامه های ایام عزاداری سید و سالار شیهدان با عنوان «پویش آئینی زندگی حسینی» در منطقه دارالشهدا گفت: شورحسینی در ایام محرم به اوج خود می رسد و قلوب شیعیان را بار دیگر دگرگون می کند. اما آنچه در این میان حائز اهمیت است توجه ویژه به ترویج فرهنگ حسینی در سبک زندگی شهروندان است؛ از این رو شهرداری منطقه 17 برنامه های متنوع با رویکرد ترویج زندگی حسینی دارد.
وی افزود: برپایی هیئات نوجوانان حسینی در آستان مقدس امامزاده حسن (ع) و مدارس منتخب منطقه، برپایی خیمه های زندگی حسینی همراه با تجلیل از پیرغلامان، تعزیه خوانی و دمام زنی، نقاشی و پرده خوانی عاشورایی، برپایی نمایشگاه عکس، برگزاری نشست های تخصصی و چارپایه خوانی در دهه دوم محرم، کمک به هیئات در برگزاری مراسم اذن عزا در این منطقه انجام می شود.
متولیان تصریح کرد: برپایی روضه های خانگی «زندگی حسینی» در منازل خانواده معظم شهدا، خودرو آرایی در کنار تجمع هیئات مذهبی، برپایی مراسمات عزاداری و زیارت عاشورا، ، برپایی ایستگاه های صلواتی پویش الگوی نوجوانی، عهدواره زندگی حسینی، مسابقه زندگی حسینی از دیگر برنامه هایی است که در ایام سوگ و عزای حسینی در دارالشهدای تهران برگزار شده و می شود.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه در پایان از اجتماع بزرگ هیئات مذهبی در روز عاشورای حسینی در میدان ابوذر و اقامه نماز ظهر عاشورا خبر داد.
انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha