10 شهر استان خراسان رضوی در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند

رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید -19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، 10 شهر استان خراسان رضوی در وضعیت قرمز و 12 شهر نیز در شرایط نارنجی کرونایی قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی،دکتر محمد پهلوان کاشی خاطر نشان کرد: در حال حاضر شهرهای باخرز، بجستان، بردسکن، خلیل آباد، سبزوار، کاشمر، کوهسرخ، تربت حیدریه، سرخس و گناباد در وضعیت قرمز و تایباد، چناران، خواف، داورزن، سرخه، فریمان، درگز، جوین، قوچان، مشهد، نیشابور و فاروج در شرایط نارنجی قرار دارند.

وی تصریح کرد: همچنین شهرهای تربت جام، خوشاب، جغتای، رشتخوار، زاوه، صالح آباد، مه ولات، فیروزه و کلات در وضعیت زرد و تنها شهر بینالود در شرایط آبی قرار دارد.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید-19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه روند تعداد بیماران سرپایی و بستری مبتلا به کرونا در استان خراسان رضوی افزایشی است از عموم گروه های هدف خواست ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک، اجتناب از حضور در دورهمی ها و حفظ فاصله اجتماعی، نسبت به تکمیل و یا دریافت دز یادآور واکسن کرونا اقدام کنند.

دکتر پهلوان کاشی اظهار کرد: طی شبانه روز گذشته،110 بیمار جدید مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان خراسان رضوی بستری شدند که 79 نفر از این تعداد متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر 486 بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که 373 نفر از این بیماران در مراکز درمانی این دانشگاه قرار دارند.

وی تعداد بیماران بدحال مبتلا به کرونا در بخش های مراقبت ویژه استان خراسان رضوی را 103 نفر و سهم دانشگاه علوم پزشکی مشهد را از این تعداد 92 نفر اعلام کرد و گفت: بیشتر افرادی که در این بخش ها بستری هستند نسبت به تکمیل و یا دریافت واکسن کم توجهی داشته اند.

رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید-19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تمامی سطوح بهداشتی و درمانی برای خدمت رسانی به بیماران در آمادگی کامل است تصریح کرد: طی شبانه روز گذشته، حدود 900 بیمار سرپایی به مراکز خدمات جامع سلامت و اورژانس بیمارستان ها به صورت سرپایی مراجعه و تحت درمان قرار گرفتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha