نتیجه  تست 55 درصد مراجعه‌ کنندگان به مراکز منتخب کرونا مثبت است

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: میزان مراجعات به مراکز منتخب کرونا 5 درصد کاهش داشته، آما موارد مثبت کووید بدون تغییر بوده و همچنان 55 درصد است.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر محمدحسن درخشان اظهار کرد: میزان مراجعات سرپایی به مراکز منتخب کرونا تا حدودی کاهش یافته، اما هرگز نباید تصور کنیم که موج هفتم پایان یافته است، گرچه میزان مراجعات 5 درصد کاهش داشته، اما موارد مثبت کووید همچنان 55 درصد بوده و هیچگونه تغییری نکرده است.

وی اضافه کرد: اشتباه بزرگ بسیاری از مبتلایان موج هفتم بحران کرونا خوددرمانی و عدم مراجعه به‌هنگام به مراکز منتخب کرونا بوده و زمانی به این مراکز مراجعه کردند که بسیار دیرهنگام بود و متأسفانه وضعیتشان وخیم شده بود.

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در شرایط کنونی تزریق دُز یادآور 6 ماه پس از دریافت آخرین دُز بسیار مورد تأکید است، خاطرنشان کرد: از تمامی افراد واجد شرایط دریافت دُز چهارم می‌خواهیم که هرچه سریع‌تر جهت دریافت این دُز حیاتی به مراکز فعال در امر واکسیناسیون کرونا مراجعه کنند؛ همچنین از کسانی هم که هنوز اقدامی نکرده‌اند و یا دُزهای دوم و سوم خود را تأخیر انداخته‌اند هم می‌خواهیم که به این مراکز مراجعه نموده و دُز معوق شده خود دریافت نمایند.

وی بیان کرد: دریافت دُز یادآور واکسن کرونا برای پیاده‌روی‌های اربعین حسینی و شهادت امام رضا(ع) بسیار حائز اهمیت است و باید قبل از آغاز این سفر معنوی، واکسیناسیون را تکمیل کرد تا در زمان سفر دچار مشکل نشویم.

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: برای ایام باقی مانده از ماه محرم و همچنین ماه صفر بر برگزاری مراسم‌ها در فضای باز و در زمان کوتاه، استفاده از ماسک و عدم پذیرایی و پهن کردن سفره تأکید داریم.

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ذکر این نکته که در این روزها علاوه بر کنترل، پیشگیری و مبارزه با بیماری کووید کلیه خدمات بهداشتی از جمله واکسیناسیون را داریم، تأکید کرد: در این روزها در تمامی مراکز و خانه‌‎های بهداشت واکسن کرونا تزریق می‌شود و در کنار آن تمامی بسته‌های خدمتی از کودک تا سالمند و گروه‌های خاص از جمله مادران باردار ارائه می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه شرایط ایده‌آل ما این است که تا قبل از اربعین حسینی دُز یادآور تمامی افراد واجد شرایط تزریق شود، گفت: هم‌اکنون 1.5 میلیون نفر در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد واجد دریافت دُز یادآور هستند، اما متوسط تزریق روزانه که باید 50 هزار دُز باشد تنها 5 هزار دُز بوده و این عدد معادل 10 درصد پیش‌بینی‌ها بوده که بسیار پائین و نگران‌کننده است.

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: از مردم می‌خواهیم که اولین و مهمترین کار خودشان را انجام و تکمیل واکسیناسیون کرونا بدانند، زیرا معتقدیم که در جهت حفظ سلامتشان بسیار اهمیت دارد و هیچ کاری مهمتر از آن نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha