با اجرای پروژه های بزرگ معدنی، معضل بیکاری در سیرجان و بردسیر ریشه کن می شود

نماینده مردم سیرجان و بردسیر و نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، در مراسم گلنک زنی ابر پروژه های گهر زمین در بردسیر اظهار داشت: اجرای پروژه های بزرگ معدنی در بردسیر و سیرجان نقطه عطفی در توسعه اقتصاد این منطقه خواهد بود که میتوان امیدوار بود فقر و بیکاری در بردسیر و سیرجان ریشه کن شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ شهباز حسن پور، گفت: اجرای پروژه های بزرگ ۱۴ هزار میلیارد تومانی در بردسیر و ۴ هزار میلیارد تومانی سیرجان نقطه عطفی در توسعه اقتصاد این منطقه خواهد بود که میتوان امیدوار بود فقر و بیکاری در بردسیر و سیرجان ریشه کن شود.

وی با بیان اینکه مجموعه وزارت اقتصاد و دارایی قلب تپنده دولت است، اظهار داشت: بحث صادرات نسبت به سال‌های اخیر افزایش چشمگیری در استان داشته است.


نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس با اشاره به اینکه شهرستان بردسیر امروز با این پروژه به سمت ریشه‌ کنی فقر حرکت می‌ کند، افزود: بخش لاله‌ زار در این شهرستان بیش از ۳ هزار هکتار گل محمدی دارد و به بهشتی برای کارآفرینی و کارگاه های بزرگ سازندگی در کشور تبدیل شده است.


حسن‌ پور با تأکید بر اینکه شعار باید به عمل تبدیل شود، عنوان کرد: اصل ۴۴ قانون اساسی در کشور اجرا نشده و شرکت‌ های خصولتی جای شرکت‌ های خصوصی را گرفته‌ اند و شعار عدالت محوری باید اجرایی شود.


وی با تاکید بر جلوگیری از خام‌ فروشی بیان کرد:عملیات اجرایی ۱۸ هزار میلیارد تومان پروژه در سیرجان و بردسیر امروز آغاز شد.


نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اعلام این مطلب که بیش از دو سال مطالعات کامل در خصوص این ابرپروژه انجام شده و هم‌ اکنون تجهیز کارگاه صورت گرفته، همه زیرساخت‌ ها فراهم شده و مشاور، ناظر و پیمانکار انتخاب شده‌اند، بیان کرد: این هدیه‌ ای است که از طرف بخش خصوصی در آستانه سفر رییس دولت در راستای ایجاد اشتغال و تولید و حل همیشگی معضل بیکاری تقدیم مردم شریف شهرستان بردسیر و نیز مردم سایر شهرستان‌های استان کرمان شد.

حسن پور همچنین گفت: ما باید تا آخرین زنجیره فراوری در حوزه فولادی پیش برویم.

امام جمعه بردسیر نیز در این مراسم ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت اباعبدالله و ایام محرم،طی سخنان کوتاهی خواستار توجه بیشتر مسوولین به بردسیر شد و گفت: با اینکه بردسیر در ۶۰ کیلومتری مرکز استان قرار دارد، ولی مناطقی در این شهر وجود دارد که از جنوب استان نیز محروم تر است و نیاز به توجه بیشتر دارد.


حجت الاسلام علی اکبر کرمانی در ادامه افزود: شهرهایی مانند لاله زار، نگار و مخصوصا گلزار در حوزه های فرهنگی، معیشتی و ورزشی محدودیت هایی دارند و خدا را شاکریم و امیدواریم با افتتاح این طرح ها و به ثمر نشستن آنها شاهد خیر و برکت در شهرستان باشیم.


وی اظهار امیدواری کرد: با عمل به مسوولیت اجتماعی مجموعه فولاد و شرکت گهرزمین، شاهد اینگونه محرومیت ها در شهرستان نباشیم.

سرپرست فرمانداری بردسیر در این مراسم اظهار داشت: همزمان با سفر ریاست جمهوری به استان، عملیات احداث پروژه بزرگ فولاد گهرزمین در بردسیر رسما آغاز خواهد شد.


حمزه وفایی با اشاره به اینکه پیگیری و حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و ایجاد اشتغال اولویت اصلی فرمانداری است افزود: با احداث این پروژه دغدغه اشتغال شهرستان به حداقل خواهد رسید.


وی در ادامه افزود: تعامل و همدلی نزدیک همه ارکان حاکمیتی در شهرستان با یکدیگر و با بخش خصوصی می‌تواند زمینه‌ساز انجام اقدامات بزرگ شود.

شایان ذکر است؛ ظهر امروز با حضور دکتر خاندوزی وزیر اقتصاد، حسن پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر، فلاح مدیر عامل گهر زمین، سلطانی مدیر کل اقتصادی و امور دارایی، وفایی فرماندار بردسیر، حجت الاسلام کرمانی امام جمعه بردسیر و تنی چند از مدیران استانی، شهرستانی و مدیران گهر زمین ابر پروژه های گهر زمین در بردسیر گلنگ زنی شد

این ابر پروژه ها شامل موارد ذیل می باشد:

۱- احداث ۲ واحد مگامدول اهن اسفنجی به ظرفیت ۳/۴ میلیون تن در سال که به صورت مستقیم تعداد ۵۲۰ نفر و ۱۵۶۰ نفر به صورت غیر مستقیم

۲- احداث کارخانه ذوب و ریخته گری به ظرفیت ۳ میلیون تن در سال با اشتغال مستقیم ۸۵۰ نفر و غیر مستقیم برای ۲۲۹۵ نفر

۳- احداث کارخانه فولاد الیاژی به ظرفیت ۳ میلیون تن در سال با اشتغال مستقیم ۶۰۰ نفر و اشتغال غیر مستقیم ۱۵۶۰ نفر

۴- احداث ۲ واحد نیروگاه سیکل ترکیبی به ظرفیت هر کدام ۵۰۰ مگاوات که برای ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۲۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم در منطقه اشتغال ایجاد خواهد کرد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha