افزایش ۵ هزار تخت خوابگاهی به دانشگاه های علوم پزشکی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در دولت سیزدهم، ۵ هزار تخت خوابگاهی دانشجویی به خوابگاه های دانشجویی موجود اضافه شده است که شماری از آنها مربوط به خوابگاه های متأهلی است و در نظر داریم تعداد ۸۵ هزار تخت خوابگاهی موجود را افزایش دهیم.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه افتتاح خوابگاه دانشجویی پسرانه شهید حاج قاسم سلیمانی رفسنجان گفت: این خوابگاه ظرفیت اسکان ۲۵۷ دانشجو را دارد و یکی از اهداف وزارت بهداشت در دولت سیزدهم، افزایش ظرفیت خوابگاه های دانشجویی است.
وی با اشاره به خسارات سیل اخیر در رفسنجان، افزود: این سیلاب، خسارت هایی را در بخش مسکونی و کشاورزی ایجاد کرد که از برخی مناطق بازدید کردیم و گزارش آن را در جلسه شورای اداری استان کرمان در حضور رییس جمهور، مطرح خواهیم کرد.
وزیر بهداشت همچنین از آغاز طرح ملی رفع مشکلات شنوایی و گفتاری کودکان در کشور خبر داد و گفت: متاسفانه کودکانی که مشکل شنوایی دارند اگر تا سن ۴ سالگی درمان نشوند، مشکلات گفتاری هم پیدا خواهند کرد.
دکتر عین اللهی با اشاره به فعالیت ۱۵ مرکز دولتی و ۱۵ مرکز خصوصی در این طرح ملی، یادآور شد: متخصصان در داخل کشور، عمل کاشت حلزون را انجام می دهند و امیدواریم تا پایان امسال، هیچ کودکی در کشور نباشد که مشکل شنوایی و گفتاری داشته باشند.
وی در پایان گفت: اجرای طرح ملی رفع مشکلات شنوایی و گفتاری کودکان در کشور از افتخارات بززگ جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha