رئیس جمعیت هلال احمر:خبرنگاران یاران همیشگی هلال احمر هستند

دکتر پیرحسین کولیوند در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار ضمن تقدیر از اهالی رسانه، خبرنگاران را یاران همیشگی هلال احمر دانست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت؛ دکتر پیرحسین کولیوند در مراسم روز خبرنگار که در محل ساختمان صلح جمعیت هلال احمر با حضور اهالی رسانه برگزار شد، گفت: خبرنگاران یاران همیشگی هلال احمر هستند و به پاس این همراهی قدردان خبرنگاران هستیم. قلم خبرنگاران توطئه دشمنان را در حادثه متروپل خنثی کرد و نشان داد که چگونه دستگاه های امدادی کشور با تمام توان پای کار هستند.

وی افزود: در هفته های اخیر کشور با حوادث و سوانح تلخ متعددی مواجه شد که مهم ترین آن ها سیل، زلزله و سانحه متروپل بود. با این وجود اما امدادرسانی به خوبی صورت گرفت و با وجود این که آسیب هایی جدی به جان و اموال شهروندان وارد شد اما از حضور به موقع هلال احمر راضی بودند و امیدواری در میان آن ها بوجود آمد.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: در تمامی این حوادث مسئولین به خوبی همراهی کردند و حمایت های رئیس جمهوری سبب شد تا خدمات خوبی به مردم ارائه شود و در سفری که به استان فارس داشتم، با وجود خسارات زیاد از خدمت رسانی راضی بودند. این شرایط در حالی ایجاد شد که نباید سختی امدادرسانی در بدترین شرایط را فراموش کرد تا جایی که حتی به علت سختی شرایط هوایی در برخی مناطق بالگرد قادر به فرود نبود و امدادرسانی با استفاده از خطوط ریلی صورت گرفت.

کولیوند ادامه داد: همکاری نیروهای مسلح در امدادرسانی های اخیر بی نظیر بود و به خوبی در کنار جمعیت هلال احمر حاضر بودند تا بهترین خدمات به شهروندان ارائه شود. در همین میدان نیروهای جهادی هلال احمر تعداد بسیار زیادی از مردم را از سیل نجات دادند و به مناطق امن منتقل کردند. وی افزود: هلال احمر بواسطه وظایف گسترده ای که در قانون برای آن تعریف شده است نیاز دارد تا به تجهیزات روز مجهز شود و در همین راستا نوسازی ناوگان و تجهیزات در دستور کار قرار گرفته است. علاوه بر این 5 هزار نیروی واکنش سریع در هلال احمر تربیت می شوند تا در دور دست ترین نقطه کشور نیز بتوان بهترین خدمات را در سریع تر زمان ممکن ارائه داد.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به این که با حمایت رئیس جمهوری انبارهای هلال احمر تجهیز شد و سبب شد تا در حوادث اخیر مشکلی پیش نیاید، تصریح کرد: دولت و مجلس در ماه های اخیر از هلال احمر به خوبی حمایت کردند و این سبب شد تا علاوه بر درخشش در عرصه های داخلی، هلال احمر بواسطه تلاش های صورت گرفته در عرصه های بین المللی نیز خوش بدرخشد.

در این نشست صمیمی رئیس جمعیت هلال احمر با اهدای لوح از زحمات خبرنگاران و عکاسان تقدیر کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha