تبدیل تهدیدهای تحریم به فرصت های تولید در استان کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان، گفت: واحدهای تولیدی موجود در سطح کشور و استان کرمان از جمله گهر زمین، تهدید تحریم را تبدیل به فرصت تولید و خودکفایی کرده اند، که اقدامی بسیار مهم و ارزشمند به شمار می رود.

واحدهای تولیدی، تهدیدها را به را به فرصت تبدیل کردند

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ آیت الله سید ابراهیم حمیدی در جمع کارکنان و مدیران شرکت گهر زمین و خبرنگاران و اصحاب رسانه سیرجان، ضمن تسلیت ایام عزاداری امام حسین(ع)، گفت: توفیقی است که در این جمع و واحد بزرگ صنعتی و معدنی که یکی از ظرفیت های بزرگ استان کرمان است، حضور داشته باشم و از نزدیک در جریان فعالیت های این واحد و سایر واحدهای معدنی قرار بگیرم.

وی در ادامه، افزود: دیدن پیشرفت های واحدهای معدنی با تدبیر و درایت مهندسین بومی، جای بسی خوشحالی و امیدواری دارد و این ظرفیت بسیار مهمی است که استعداد ایرانی را نشان می دهد، که این استعداد از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان، تصریح کرد: قبل از انقلاب، فضا به گونه ای بود که استعدادها بروز داده نمی شد و کار به تکنسین های خارجی واگذار شده بود، اگر هم از نیروهای ایرانی استفاده می شد، تحت مدیدریت خودشان بود و سعی می کردند ایران و ایرانی را عقب نگه دارند، اما با گیروزی انقلاب اسلامی، فضا برای بروز استعدادهای جوانان ایرانی در همه زمینه ها فراهم شد.

آیت الله حمیدی، ادامه داد: محصولاتی که به همت و استعداد جوانان ایرانی در حال حاضر تولید می شود و کشور را به سمت خودکفایی پیش برده است، نمونه آن همین واحد صنعتی معدنی و سایر شرکت های منطقه گل گهر است که تولیدات و ماشین آلات آن قابل رقابت با کشورهای خارجی است.

وی، گفت: این همان ظرفیتی است که مقام معظم رهبری به آن امید دارد، که فرمودند: چشم امیدتان به داخل کشور باشد و از استعدادها و ظرفیت های داخلی استفاده کنید.

تبدیل تهدیدهای تحریم به فرصت های تولید در استان کرمان

دست و پاگیر بودن قوانین، مانع بزرگی برای تولید و بزرگترین تحریم است

نماینده عالی قوه در استان کرمان؛ تصریح کرد: همه مشکلان ما از درون خومان است، بحث قوانین و مقررات دست و پاگیر بزرگترین تحریم و مانع برای بحث تولید است. این همان بوروکراسی اداری است که بدتر از تحریم ها است.

حجت الاسلام حمیدی با بیان اینکه تولید، خاکریز اول مبارزه با تحریم است و تولید کنندگان افسران دفاع از کشور هستند، بیان کرد: سیرجان ظرفیت های معدنی بیشماری دارد، که می تواند در بحث اشتغال به استان کرمان کمک می کند. مثلا زنجیره تولید کامل فولاد را از صفر تا صد در گل گهر و گهر زمین شاهد هستیم.

وی، عنوان کرد: صنعت فولاد یک صنعت پیشرفته است، که این ظرفیت در کشور ما به طور خدادادی وجود دارد و بسیاری از تولیدات ما به خارج از کشور صادر می شود.

جلوگیری از خروج مواد اولیه از کشور

رئیس کل دادگستری استان کرمان؛ با تاکید بر این موضوع که باید از این ظرفیت خدادادی نهایت استفاده را ببریم و استفاده بهینه از مواد اولیه شود، مثلا به جای اینکه کنسانتره یا گندله صادر کنیم، شمش فولاد صادر کنیم و تا حد امکان، جلو خروج مواد اولیه از کشور گرفته شود، که این خود ضرر بزرگی است.

حجت الاسلام حمیدی با بیان اینکه دستگاه قضایی در همه حال از واحدهای تولیدی حمایت می کند، خاطر نشان کرد: با همت ستاد تسهیل و حمایت از تولید در قوه قضائیه و با پشتیبانی حقوقی و قضایی از واحدهای تولیدی، از تولید و اشتغال حمایت می کنیم.

حمایت تمام قد دستگاه قضا و ستاد اقتصاد مقاومتی از واحدهای تولیدی

وی با اشاره به برگزاری ۱۵ جلسه اقتصاد مقاومتی و رسیدگی به ۶۰ پرونده توسط این ستاد، از نگاه حمایتی دستگاه قضا به تولید داخلی و حمایت از تولید و استغال نام برد.

نماینده عالی دستگاه قضا در استان؛ خاطر نشان کرد: طی ۴ ماهه نخست سالجاری، دستگاه قضایی استان کرمان با ۹۵ مصوبه، جلوی بیکاری ۳ هزار و ۴۰۰ کارگر را گرفت، به گونه ای که مانع آسیب جدی اشتغال و تولید داخلی شد.

حجت الاسلام حمیدی با بیان اینکه تولیدکنندگان در خط اول دفاع از کشور هستند، ابراز داشت: وظیفه دستگاه قضا حمایت و رفع دغدغه های تولید کندگان است و تا جایی که در توان ما و به حوزه قضایی مربوط شود، کمک کرده و هر آنچه مربوط به ما نیست، به مراجع ذیربط انتقال و ارجاع داده خواهد شد.

تبدیل تهدیدهای تحریم به فرصت های تولید در استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha