۲۱۶ مصوبه در سفر ریاست جمهوری به استان کرمان

رئیس جمهور در پایان سفر دو روزه خود به استان کرمان و در نشستی با رسانه‌ ها، از تصویب ۲۱۶ مصوبه در حوزه راه، آب، بهداشت و درمان، آموزش، اشتغال، رفاهی، کشاورزی، معدن، قضایی و انتظامی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ آیت الله سید ابراهیم رئیسی در پایان سفر دو روزه به استان کرمان، در نشست خبری از تصویب ۲۱۶ مصوبه در حوزه‌های مختلف برای این خطه خبر داد و گفت: امیدواریم این مصوبات در رفع مشکلات استان کرمان موثر واقع شود.


وی عنوان کرد: در حوزه تامین آب در استان کرمان، طرح‌ های مختلفی از جمله آبرسانی به شهر بم و تکمیل طرح‌ های آبرسانی به شهرهای زرند، کرمان و سیرجان، تکمیل طرح انتقال آب به شهرهای شمالی و سدهای استان و همچنین بند خاکی عنبرآباد اجرا شده است.


رئیس جمهور با اشاره به احیا و مرمت قنوات و ۳۵۰ کیلومتر خط انتقال آب به شهرهای شمالی استان و اجرای طرح‌ های آبخیز و آبخوانداری در استان کرمان، عنوان کرد: رفع مشکل آب در مناطق به ویژه استان کرمان از اولویت های دولت است.


دکتر رئیسی مدیریت در نحوه مصرف منابع آبی را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: در مسئله آب با وجود تمام کمبودها در نزولات آسمانی اما اگر درست مدیریت شود، مشکلات کمتر می‌ شود، در بخش آب هم مثل حوزه برق نگاه ویژه داریم و همانطور که در این حوزه با مدیریت صحیح از قطعی آن جلوگیری شد، در حوزه آب هم همین مدیریت را باید اجرا کرد.


وی با اشاره به مصوبات سفر هیات دولت مردمی به کرمان خاطرنشان کرد: در حوزه آب، خاک و کشاورزی ۶۲ مصوبه، زیربنایی ۳۳ مصوبه، حوزه فرهنگ، آموزشی و ورزشی ۵۵ مصوبه، حوزه بهداشت و درمان و تکمیل مراکز بیمارستانی و درمانی ۱۷ مصوبه، اشتغال ۱۲ مصوبه، رفاهی و اجتماعی ۱۹ مصوبه، صنعت و معدن ۶ مصوبه و انتظامی، قضایی و امنیتی ۱۲ مصوبه برای رفع مشکلات ضروری استان گرفته شده است.


رئیس جمهور در حوزه اشتغال به پیگیری استاندار و وزیر صمت اشاره کرد و گفت: با وجود معادن در استان نباید مسئله بیکاری مطرح باشد، معادنی که برداشت خوبی دارند باید سهم ۱۵ درصد از درآمد خود را برای توسعه استان پرداخت کنند.


دکتر رئیسی پیرامون تفویض اختیار به استان‌ها گفت: به تمامی وزرای سیزدهم این توصیه را کرده‌ ام که در حوزه خودشان تا جایی که قانون اجازه می‌ دهد و مشکل مردم حل می‌ شود، واگذاری اختیارات داشته باشند.


وی افزود: کرمان استان معدن‌ خیز است و معادن و ذخایر معدنی زیادی دارد و در این راستا تفویض اختیار به کرمان برای فعال کردن معادن و توسعه و اشتغال بیشتر استان داده می‌ شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha