کد خبر: 185790
۲۴ مرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۴۳

دریافتی‌ مادحین حسینیه اعظم زنجان در حد تبرک و ناچیز است

ساخت مهمانسرای مشهد و گلشهر زنجان خارج از توان حسینیه است
دریافتی‌ مادحین حسینیه اعظم زنجان در حد تبرک و ناچیز است

رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان گفت: میزان دریافتی‌های مادحین حسینیه اعظم زنجان در حد تبرک و به صورت ناچیز است و حتی بسیاری از مادحین استان زنجان از قبول این هزینه سرباز می‌زنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)رنجان ، علیرضا فیروزفر، رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر چگونگی انتخاب ترکیب و نوع شعر مادحین حاضر در مراسمات و اینکه چرا از اشعار به روز در مراسمات استفاده نمی‎شود اظهار کرد : گستردگی فعالیت‌های حسینیه اعظم به گونه‌ای است که حتما بایستی وظایفش تقسیم شود و امورات مربوط به برگزاری مراسم در کمیته مراسم که با حضور دو نفر از اعضای هیئت امنا حسینیه اعظم انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ترکیب مادحین بر اساس بازخوردها و فعالیت های مادحین با این مجموعه در طول سال دارند در کمیته مراسم انتخاب می‌شود افزود : این فاکتورها عوامل تاثیرگذار بر روی انتخاب مادحین حسینیه اعظم هستند.

رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان با بیان اینکه ترکیب مادحین مشخص‌کننده اشعارو مداحی‌ها در مراسم یوم‌العباس است، بیان کرد: مادحین بایستی چارچوب‌های موجود را رعایت کنند ولی متأسفانه موضوعات سلیقه‌ای است و خودشان اشعار را تعیین می‌کنند.

فیروزفر در خصوص حق‌الزحمه و میزان دریافتی‌های مادحین در مراسمات ایام محرم افزود: میزان دریافتی‌های مادحین حسینیه اعظم زنجان در حد تبرک و به صورت ناچیز است که با توجه به همکاری‌هایی که مادحین استان در طول سال و این ایام با حسینیه دارند؛ به صورت سالیانه به آنها پرداخت می‌شود که حتی بسیاری از مادحین استان زنجان نیز از قبول این هزینه سرباز می‌زنند.

با تصویب طرح جامع حسینیه اعظم تملکات افزایش می یابد

وی در ادامه با اشاره به نقش حسینیه اعظم در بهبود شرایط موقعیت محله‌های اطراف اظهار کرد: وجود حسینیه اعظم در این محله؛ گشایش و برکاتی برای اهالی اطراف خود داشته است به طوری که ۸۲ باب منزل در این منطقه آزاد سازی شده است تا بتوان فضای این اطراف را بهبود داد.

این مسئول با اشاره به اینکه در چند سال اخیر به دلیل شیوع بیماری کرونا و محدودیت برگزاری مراسمات با کاهش نذورات مواجه شدیم بطوری که بودجه موجود کفاف هزینه های عمرانی و جاری را نمی‌داد افزود : به همین دلیل با کاهش تملکات روبه رو هستیم که یکی دیگر از عوامل دخیل در این زمینه نیز نبود طرح جامع حسینیه اعظم است و با وجود تنظیم این طرح ،اداره اوقاف تملکات را محدود به تصویب طرح جامع کرده است .

فیروزفر تصریح کرد: در حال حاضر طرح به اداره اوقاف ارسال شده و در حال بررسی این طرح است که با تصویب تملکات افزایش می یابد و این محله گسترش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه در مجاورت حسینیه اعظم محله نائب‌اقا یکی از کم برخوردارترین محله‌های زنجان است، افزود: اکنون به این موضوع ورود شده است و در این منطقه شهرداری در کوچه‌هایی آسفالت‌ریزی میک‌ند که هیچ ماشینی نمی تواند به این محله‎ها ورود کند.

ساخت مهمانسرای مشهد و گلشهر زنجان خارج از توان حسینیه است به دنبال سرمایه گذار هستیم

این مسئول با اشاره به وضعیت زمین‌های خریداری شده در مشهد مقدس و گلشهر زنجان برای ساخت مهمانسرا، اظهار کرد: در سال ۸۹ به نیت احداث مهمانسرای حسینیه اعظم زنجان یک قطعه زمین در مشهد مقدس در خیابان امام رضا خریداری شد و بعدها برای بهبود وضعیت این زمین یک قطعه زمین دیگر در کنار آن خریداری و به آن الحاق شد.

فیروزفر با توجه به اینکه کلنگ زنی ساخت مهمانسرای حسینیه در مشهد انجام شد افزود: متأسفانه به دلیل اعتراض مردم که چرا حسینیه اعظم نذوراتی که در زنجان جمع آوری کرده است را در مشهد هزینه می‌کند، مانع از این کار شدند و پس از گذشت دوسال از این موضوع؛ دیگر حسینیه توان ساخت آن مهمانسرا را با وجود تورم‌های موجود نداشت.

وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه این دو زمین در زمان مناسب ساخته نشدند، امروز هزینه ساخت این مهمانسراها؛ خارج از توان حسینیه است و اگر سرمایه گذاری باشد با او مشارکت خواهیم کرد.

این مسئول با اشاره به ساخت مهمانسرای زمین گلشهر بیان کرد: کمیسیون ماده ۵ استان بالغ بر ۴ سال مجوز گلشهر را معطل کرد و اجازه ساخت را صادر نکرد و پس آن حسینیه دیگر توان ساخت این مهمانسرا را نداشت و از همان سال‌ها برای جذب سرمایه گذار اقدام شد ولی کسی استقبال نکرد.

فیروزفر تصریح کرد : اکنون در حال مشاوره با متخصصین امرهستیم بتوانیم بهترین راهکار را برای دو زمین ساخت مهمانسرا داشته باشیم تا یکی از این دو مهمانسرا به سرانجام برسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha