تحقق سازش در ۱۰ فقره پرونده منجر به قتل در سیرجان

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: ۱۰ فقره پرونده قتل در سیرجان طی چهار ماهه ابتدای سال جاری با همت اعضای شوراهای حل اختلاف به سازش ختم شده است که جای تقدیر دارد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در جمع اعضای شوراهای حل اختلاف شهرستان سیرجان افزود: طی چهارماهه سال جاری، ۱۰ پرونده قتل و ۹۵۴ پرونده دیگر در شهرستان سیرجان به مصالحه ختم شده است.

وی گفت: یکی از مهمترین آموزه های عاشورا این است که اگر برای جلب رضایت خداوند تلاش نماییم و وظیفه خود را به خوبی انجام دهیم، خداوند به کار، فکر، اندیشه و تلاش ما برکت داده و آن را الگویی برای دیگران قرار می دهد.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان اظهار داشت: فرهنگ دینی، آیات قرآنی و سیره ائمه اطهار(ع) همه بر توسعه صلح و سازش در جامعه تاکید داشته اند و خداوند در جایی امر می کند که در بین برادران خود صلح و سازش برقرار کنید.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی با اشاره به این مطلب که به برکت نظام شوراهای حل اختلاف به منظور توسعه صلح و سازش در جامعه تشکیل شده اند، تاکید کرد: در توسعه صلح و سازش نیز باید به رعایت مبانی عدالت صورت گیرد زیرا عدالت یک اصل است.

وی عنوان کرد: در صورت عدم رعایت عدالت در توسعه صلح و سازش، ممکن است دعاوی جدید ایجاد شود و در این رابطه همواره باید بر مبنای عدالت حرکت کرد.

رییس کل دادگستری استان کرمان، توسعه صلح و سازش را امری بسیار مهم و دارای ثواب فراوان دانست و تاکید کرد: خداوند تاکید کرده که توسعه صلح و سازش از سوی بزرگان، متنفذین و ریش سفیدان صورت گیرد و اگر سایر افراد نیز ورود کنند خوب است اما کاری که ریش سفیدان در این حوزه انجام می دهند ماندگارتر و تاثیرگذارتر خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی تصریح کرد: با تشکیل شوراهای حل اختلاف به گونه ای برنامه ریزی شده که افراد دارای دانش وتجربه لازم به عنوان اعضای این شوراها انتخاب شوند و در صورتی که این شوراها تشکیل نشده بود، ۴۰ درصد به ورودی پرونده های وارده به دستگاه قضایی افزوده می شد و از این رو شوراهای حل اختلاف بازوهای توانمند دستگاه قضایی هستند.

وی با اشاره به این مطلب که اصل کار در شوراهای حل اختلاف برای صلح و سازش است، گفت: شوراهای حل اختلاف نباید به شعبه دوم دادگستری ها تبدیل شوند زیرا براساس ماهیت این شوراها، بایددر راستای توسعه صلح و سازش اقدام نمایند. و به همین منظور، اقداماتی به منظور بهبود وضعیت اداری و استخدامی دبیران شوراهای حل اختلاف آغاز شده است./ انتهای پیام/ رهنما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha