شهدای حرم، واسطه آزادی دو زندانی شدند

سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان زرند، از آزادی دو محکوم جرائم غیر عمد به همت خانواده شهید عظیمی، اولین شهید مدافع حرم شهرستان زرند در مراسم پنجمین یادواره این شهید خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ رضا یعقوبی در پنجمین یادواره اولین شهید مدافع حرم شهرستان زرند، گفت: خانواده شهدا و ایثارگران، اثبات کرده‌ اند در هر برهه‌ ای از زمان، همچون دوران دفاع مقدس با جان و دل در راه انسانیت، شرف و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی از هیچ کوششی دریغ نمی‌ ورزند.

وی افزود: هم اکنون خانواده شهید سرافراز علی عظیمی ، شهید مدافع حرم با آزادی این دو زندانی، شادی را برای اعضای دو خانواده به ارمغان آوردند.

سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان زرند در اهمیت کاهش جمعیت کیفری بیان کرد: وجود زندان‌ های با جمعیت زیاد در شان جامعه اسلامی نیست و معضلات اجتماعی که گریبانگیر خانواده زندانیان به واسطه حضور نداشتن سرپرست است نیز دو چندان می‌شود؛ بنابراین زندانی یک نفر در برخی موارد، تباهی چندین نفر را رقم می‌زند.

یعقوبی افزود: ماه محرم موقعیت مناسبی است که با تاسی از حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) با ایثار و گذشت در پویش مردمی به«عشق امام حسین (ع) می‌بخشم» شرکت و همگی سهمی هرچند کوچک در آزادی زندانیان ایفا کنیم.

وی اظهار کرد: ۲۰ نفر محکوم مالی در زندان شهرستان زرند وجود دارند که برای آزادی آن‌ ها، بیش از ۱۰ میلیارد تومان نیاز است، که امیدواریم این اقدام خداپسندانه خانواده این شهید، الگویی برای شهروندان خیراندیش باشد و آن‌ ها نیز برای آزادی اشخاصی که ناخواسته گرفتار زندان شده اند، با مراجعه به واحد اجرای احکام دادسرا همکاری کنند و با اعطای تخفیف و گذشت در آزادی آن‌ ها سهیم باشند.

سید رضا حسینی فرماندار زرند، نیز در این مراسم با قدردانی از وساطت خانواده این شهید جهت آزادی این دو زندانی، اظهار داشت: در اقدامی خیرخواهانه توسط خانواده شهید علی عظیمی اولین شهید مدافع حرم شهرستان زرند ۲ زندانی جرائم غیر عمد از زندان رهایی یافتند.

وی در ادامه، از این اقدام خداپسندانه خانواده شهید تجلیل به عمل آورد و این عمل خداپسندانه را مایه ترویج این اقدامات خیرخواهانه در جامعه دانست.

جعفری جانشین دادستان زرند نیز ضمن تقدیر از خانواده شهید عظیمی گفت: این اقدام می تواند الگویی برای سایر شهروندان نیک اندیش باشد.

به گفته وی اینک ۲۰ زندانی جرائم غیرعمد در زندان زرند به سر می برند که برای آزادی آنان حدود ۱۰ میلیارد تومان نیاز است.

یکی از جوانان زندانی که به همت خانواده شهید مدافع حرم آزاد شده نیز در جریان این مراسم با بیان اینکه به علت مشکلات مالی در زندان به سر می برده گفت: وقتی مطلع شدم با اقدام خانواده شهید آزاد شده ام خداراشکر کردم.

جوان دیگر رهایی یافته از زندان نیز با تشکر از فداکاری خانواده شهید گفت: من جوانی یتیم هستیم که بنیه مالی برای پرداخت بدهی نداشتیم؛ تا آخر عمر مدیون خانواده شهید هستیم.

شایان ذکر است؛ پنجمین یادواره اولین شهید مدافع حرم شهرستان زرند(علی عظیمی) در استان کرمان، شامگاه پنجشنبه در این شهرستان با حضور سردار محمد مارانی فرمانده قرارگاه مدینه نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مسئولان استانی و محلی و خانواده شهدا برگزار شد.

شهید علی عظیمی بیست و سوم رمضان سال ۱۳۹۶ برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) به سوریه اعزام شد و روز جمعه ۲۰ مرداد ماه ۱۳۹۶ در منطقه عمومی تدمر با داعشیان درگیر و سپس به درجه رفیع شهادت نائل آمد./ دادگستری استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha