نماینده ولی‌فقیه در لرستان بر ضرورت جذب نیرو و پزشک متخصص برای این استان از سوی وزارت بهداشت تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از لرستان، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در جلسه بررسی زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان لرستان با حضور وزیر بهداشت در سخنانی با بیان اینکه خدمات جمهوری اسلامی در همه عرصه‌ها شگرف بوده است اظهار داشت: لرستان از توسعه نامتوازن رنج می‌برد، این امر هم در طول سال‌ها شکل گرفته و امید می‌رود در این دولت این توسعه نامتوازن تبدیل به توسعه متوازن شود و کاستی‌ها رفع شود.

وی عنوان کرد: خدمات دانشگاه علوم پزشکی لرستان در زمان شیوع کرونا مطلوب بوده و برگ درخشانی از مجاهدت این مجموعه را شاهد بودیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه حفظ سلامت مردم مسلمان موجب تقویت امت اسلامی می‌شود تصریح کرد: امنیت و سلامت در نعمت هستند که باید تدابیر لازم برای حفظ آنها به کار گرفته شوند.

حجت الاسلام شاهرخی در ادامه با اشاره به اینکه تعداد تخت‌های بیمارستانی لرستان از میانگین کشوری پایین‌تر است و می‌طلبد که در کوتاه مدت اعتباری برای ساخت و تکمیل بیمارستان‌های در حال ساخت استان اختصاص پیدا کند تا به سرعت از این وضعیت خارج شویم بیان داشت: بیمارستان‌هایی که در حال ارائه خدمات هستند نیز مشکلاتی دارند که باید برطرف شوند.

وی با بیان اینکه بعضی از پایگاه‌های سلامت مراکز بهداشتی نیز استیجاری هستند و این امر در ارائه خدمات و کیفیت خدمات مؤثر است گفت: اختصاص اعتبار لازم برای خرید تجهیزات پزشکی نیز برای استان باید از سوی وزارت بهداشت مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه این موارد در کنار پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان مورد توجه قرار بگیرند ادامه داد: لرستان در رابطه با عدم عدالت در استخدام و به کار گیری مجوزهای استانی رنج می‌برد و نیازمند اختصاص سهمیه ویژه در این رابطه است.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر لزوم تجهیز و توسعه خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گفت: تأمین داروی مورد نیاز بیماران خاص در استان، کمک به دانشگاه علوم پزشکی در راستای پرداخت بدهی‌ها، جذب نیرو و پزشک متخصص برای لرستان و… مورد توجه قرار بگیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha