کد خبر: 186208
۳۰ مرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۳۶
تغییر رویکرد آموزشی در جمعیت هلال احمر

معاون آموزش،پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر گفت: با بررسی‌های صورت گرفته رویکرد « آموزش همگانی» جمعیت هلال احمر به « یادگیری همگانی» تغییر خواهد کرد. توفیق در یادگیری همگانی مواجه با مخاطرات نیازمند همکاری جوامع محلی و کمک بی‌دریغ رسانه‌های رسمی و فضای مجازی است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت؛ پیمان صابریان توضیح داد: آموزش همگانی جامعه برای افزایش تاب‌آوری در سوانح و مواجه با مخاطرات طبیعی و انسان‌ساز از رئوس برنامه‌های همه‌ی جمعیت‌های ملی صلیب سرخ و هلال احمر در دنیاست و جمعیت هلال احمر نیز سال‌هاست که این موضوع را با جدیت دنبال می‌کند.

او افزود: اگرچه در سال‌های گذشته فعالیت‌های اموزشی خوبی انجام شده، اما به دلیل گره نخوردن تنگاتنگ با رسانه‌ها و جوامع محلی اثربخشی مناسبی در رفتار مردم هنگام مواجه با سوانحی چون سیل و زلزله نشان نداده است. لذا رویکردی اتخاذ کردیم که از آموزش همگانی جامعه به سمت یادگیری جمعی حرکت کنیم.

صابریان گفت: البته آموزش‌های همگانی متوقف نمی‌شود اما شیوه‌های ارائه آن تغییر خواهد کرد. رویکرد یادگیری همگانی 2 لازمه اساسی دارد. نخست، مشارکت تنگاتنگ جوامع محلی و توسعه مدیریت اجتماع محور که با تمرکز بر توسعه‌ی خانه‌های هلال در روستاها و مناطق کم‌برخوردار شهری دنبال می‌شود و دوم همکاری رسانه‌ها. همکاری رسانه‌ها محدود به رسانه‌های رسمی نیست و از همه مردم و فعالان فضای مجازی تقاضا می‌شود هلال احمر را در این راه یاری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha