افتتاح تونل «گل خندان» پس از ۱۲ سال در هفته دولت سال جاری

فرماندار شهرستان درگز از افتتاح تونل «گل خندان» پس از ۱۲ سال در هفته دولت سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی؛ محمد کرمی با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجائی و باهنر، با اشاره به پروژه‌هایی که در این هفته مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند، اظهار کرد: 37 پروژه با اعتبار 42 میلیارد تومان در هفته دولت افتتاح خواهند شد.


وی افزود: همچنین عملیات اجرایی هشت پروژه به ارزش شش میلیارد و 200 میلیون تومان هم آغاز و کلنگ‌زنی می‌شوند.


کرمی درباره مهم‌ترین پروژه‌هایی که افتتاح خواهند شد، خاطرنشان کرد: بخش VIP بیمارستان درگز با اعتبار دو میلیارد تومان، خوابگاه دانش‌آموزی به مبلغ 700 میلیون تومان، طرح آبخیزداری با رقم 700 میلیون تومان، تونل گل‌خندان با اعتبار 20 میلیارد تومان و ... از مهم‌ترین پروژه‌هایی هستند که در هفته دولت افتتاح می‌شوند.


وی با انتقاد از جانمایی ابتدایی این تونل در زمان احداث، کاهش مقداری خطر تصادف در مسیر ترانزیتی، کاهش بار ترافیکی روستاهای اطراف و افزایش امنیت را از ویژگی‌های مثبت افتتاح تونل گل خندان برشمرد و گفت: با پیگیری‌هایی که انجام شد، عملیات اجرایی این تونل پس از 12 سال به پایان رسید و طی روزهای آینده در هفته دولت افتتاح می‌شود.


فرماندار شهرستان درگز با اشاره به دیگر پروژه‌های هفته دولت تصریح کرد: حوزه‌های مختلفی در بین 45 پروژه هفته دولت وجود دارد که علاوه بر طرح‌های گفته شده، چند طرح هم در حوزه اشتغال‌زایی زنان وجود دارد که به بهره‌برداری می‌رسند.


کرمی درباره اولویت‌های فرمانداری درگز تا پایان سال جاری گفت: مهم‌ترین پروژه ما از دهه‌های گذشته تا کنون، جاده بوده که به جاده مرگ هم معروف شده است. بخش‌هایی از مسیرها تنها در حدود 12 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.


وی ادامه داد: همچنین، طرح‌های آبخیزداری، اهمیت فراوانی دارد چرا که بیش از 70 درصد آب کشور از سمت ترکمنستان از ایران خارج می‌شود و چنانچه پنج یا شش طرح آبخیزداری مناسب داشتیم، می‌توانستیم از خروج حجم زیادی از آب‌ها جلوگیری کنیم.


کرمی تصریح کرد: به‌عنوان مثال در سیل‌های اخیر، حدود 20 میلیون مترمکعب آب را از دست دادیم؛ چون طرح آبخیزداری خوبی نداریم. سعی میکنیم تا پایان سال جاری با دنبال کردن این موضوعات بتوانیم به نتایج مثبتی دست یابیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha