افتتاح و مرمت مجموعه تاریخی خانه دکتر صادقی سیرجان

آئین بزرگداشت پزشک خیّر اهل لنگرود و ساکن سیرجان مرحوم دکتر علی حاج صادقی همزمان با افتتاح و آغاز عملیات مرمت مجموعه تاریخی منزل این پزشک خیّر به مناسبت هفته دولت در شهرستان سیرجان با حضور مدیر عامل مجمع خیرین سلامت، رئیس دانشکده علوم پزشکی، سرپرست فرمانداری، امام جمعه و سایر پرشکان و خیّرین سیرجان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ امام جمعه سیرجان در آیین بزرگداشت دکتر حاج علی حاج صادقی در خانه این خیّر افزود: امیدواریم این مراسم بتواند یادآور نهادینه شدن صفات و خصوصیات این شخصیت در جامعه پزشکی باشد و نه تنها جامعه پزشکان بلکه هر کس بتواند رسالت وجودی خود را که همانا توجه و عمل به ذخیره آخرت است کسب کند و همچون ایشان نام نیکش باقی بماند.

حجت‌ الاسلام سیدمحمود حسینی خاطرنشان کرد : اگر این دل بریدن از تعلقات دنیا بر هر قشر و انسانی حاکم شود، همه مشکلات جامعه حل می‌شود.

وی ادامه داد: کسانی همانند مرحوم دکتر صادقی بذر خوبی و خیرات را در جامعه می‌افشانند که همان باقیات‌ صالحاتی است که خداوند به آن اشاره دارد.

افتتاح و مرمت مجموعه تاریخی خانه دکتر صادقی سیرجان

مدیر عامل مجمع خیرین سلامت سیرجان نیز در این آیین گفت: بانیان خیر همیشه خدمات و برکاتشان برای مردم ساری و جاری است و نظیر دکتر صادقی یاد و خاطره شان همیشه برای مردم می‌ماند.

یدالله قربانی افزود: ۳۲ سال است که این پزشک حاذق در بین ما نیست و اگر امروز به مردم مراجعه کنی نامش هنوز زنده و یادش جاویدان است،هنوز بیمارستانش به مردم خدمت می‌دهد و دکتر صادقی با گذشت زمان فراموش نمی‌شود

وی گفت: منزل مرحوم دکتر صادقی ثبت ملی شده و بازسازی و مرمت این اثر تاریخی به پایان رسیده است؛ این محل با نام و یاد وی به عنوان یک مرکز درمانی فعالیت خود را انجام خواهد داد و باید یاد آور شد که در سیرجان کسی نیست که دکتر صادقی را دوست نداشته باشد و نامش را بر زبان نیاورد.

افتتاح و مرمت مجموعه تاریخی خانه دکتر صادقی سیرجان

مدیر عامل مجمع خیرین سلامت شهرستان سیرجان، تصریح کرد: منزل دکتر صادقی به محلی متروکه برای افراد معتاد تبدیل شده بود، که پس از پیگیری های مداوم این مجمع و حمایت شرکت توسعه و فولاد گل گهر بازسازی و مرمت این خانه قدیمی و تاریخی شروع شد.

قربانی گفت: بخش عمده این هزینه ها را شرکت توسعه و فولاد گل گهر تامین کرده و البته شهرداری، مجمع خیرین سلامت، آستان قدس رضوی و صنف مصالح فروشان شهرستان سیرجان نیز در این زمینه کمک کردند.

وی خاطر نشان کرد: به زودی در این خانه تاریخی، کلینیک درمانی ساخته می شود.

افتتاح و مرمت مجموعه تاریخی خانه دکتر صادقی سیرجان

یکی از پزشکان قدیمی سیرجان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه دکتر حاج صادقی فردی فوق‌العاده معتقد و دین‌ دار بود گفت: وقتی که دکتر در سال ۱۳۶۹ دار فانی را وداع گفت، مراسم تشییع پیکری برای او برپا شد که مردم از اقصی نقاط سیرجان و کرمان برای مراسم آمدند و پس از تشییع بی نظیر وی در محوطه بیمارستان امام رضا(ع) سیرجان به خاک سپرده شد.

دکتر هوشنگ سهیلی افزود: مرحوم صادقی ۲۴ ساعته مشغول خدمت‌رسانی به مردم بود و از بیماران بویژه فقرا و مستمندان هزینه‌ ای دریافت نمی‌ کرد؛ هر آنچه به دست ‌می آورد وقف آستان قدس رضوی می‌ کرد و در بیش از ۴۵ سال پیش، بیمارستانی با نام حضرت امام رضا(ع) در محله جنوبی و فقیرنشین سیرجان در بدرآباد احداث کرد که هنوز هم این بیمارستان پس از بازسازی و ایجاد بخش‌ های مورد نیاز مردم را ارائه می‌ دهد.

افتتاح و مرمت مجموعه تاریخی خانه دکتر صادقی سیرجان

حسن خدامی رییس شورای شهر سیرجان در سخنانی ضمن توصیف شرح زندگی و زهد و تقوای دکتر علی صادقی، به ارائه گزارشی از روند همکاری و مشارکت شهرداری و شورای شهر با مجمع خیرین سلامت شهرستان سیرجان در اجرای طرح مرمت و بازسازی منزل دکتر مرحوم حاج علی صادقی پرداخت.

گفتنی است در پایان این مراسم از رییس شورای شهر و شهردار سیرجان با اهدای لوح سپاس، قدردانی شد.

افتتاح و مرمت مجموعه تاریخی خانه دکتر صادقی سیرجان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha