افتتاح  یک مدرسه‌ خیرساز در روستای کل‌ آباد نرماشیر

مدرسه‌ دو کلاسه‌ خیرساز دکتر فرامرز ترکیان واقع در روستای کل‌ آباد از توابع شهرستان نرماشیر امروز طی مراسمی با حضور مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان و سایر مسئولین استانی و شهرستانی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ رضا هدایتی مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمان در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از خانواده‌ مرحوم دکتر فرامرز ترکیان، گفت: بعد از دو سال درگیری با بیماری منحوس کرونا بالاخره مدارس حضوری خواهد شد و مدرسه‌ ای که امروز افتتاح می‌ کنیم یک مدرسه‌ دو کلاسه است که ۱۵۰ متر زیر بنا دارد.

وی با اشاره به تعهد ۷۰ درصدی دولت در ساخت مدرسه‌ دکتر فرامرز ترکیان، اذعان داشت: تقریبا تا پایان سقف را خیر محترم متقبل شدند و بقیه‌ طرح را نیز دولت بر حسب وظیفه‌ ای که داشت، تکمیل کرد.

افتتاح  یک مدرسه‌ خیرساز در روستای کل‌ آباد نرماشیر

مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمان در خصوص جلب مشارکت خیرین مدرسه‌ ساز در استان کرمان، افزود: خدا را شکر در سه چهار سال گذشته در استان اقبال خیلی خوبی در زمینه‌ مدارس خیرساز داشته‌ ایم.

هدایتی، ادامه داد: طبق قانون اگر خیرین ۳۰ تا ۵۰ درصد هزینه‌ ساخت مدرسه‌ ای را متقبل شوند، دولت وظیفه دارد که برای تکمیل مدرسه اعتبار بگذارد و این راه خیلی خوبی است برای جبران کمبودهایی که در بحث فضاهای آموزشی در آموزش و پرورش وجود دارد.

وی، خاطرنشان کرد: مدرسه‌ دکتر فرامرز با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان ساخته شده که ۳۰ درصد این مبلغ توسط خانواده‌ مرحوم دکتر فرامرز ترکیان تامین شده است.

شایان ذکر است؛ در این مراسم با اهدای لوح سپاس و یادبود، از خیرین خیراندیش مدرسه‌ ساز خانم‌ ها کوکب ساوجی و محبوبه امنیان و آقایان علیرضا ترکیان و حمیدرضا ترکیان توسط اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha