استراحت بین راه و ماساژ پا در کاهش درد زائران پیاده موثر است

دکترای تخصصی فیزیوتراپی و استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: درد های ناشی از صافی کف پا و مشکلات ستون فقرات زائران پیاده با استراحت و ماساژ پا کاهش می یابد، بنابراین استراحت برای این افراد در طی مسیر ضروری است.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر حسین نگهبان با اشاره به اینکه برخی از زائران پیاده مبتلا به مشکلات عروقی ،نورولوژی و عصبی هستند از همین رو در مسیر پیاده روی دچار کمردرد می شوند، خاطر نشان کرد: اگر زائر بیماری درد موضعی در کف پا دارد ، برای انجام سفر کفشی با کفی نرم، پاشنه حداقل دو سانتی متر و پنجه پهن انتخاب کند ، کفش مراسم پیاده روی باید قوس طبیعی و شکل کف پا را داشته باشد.

وی با بیان اینکه کسانی که درد ساق پا و مشکل واریس دارند باید حتما جوراب واریس بپوشند، گفت: این افراد حتما باید ساعاتی استراحت کنند و دراز بکشند و چند بار مانور خم و راست کردن پا را برای پمپاژ مچ پا انجام دهند تا ورم پا کاهش یابد.

دکتر نگهبان بیان کرد: اگر مشکلات پا و کف پا ناشی از تنگی کانال نخاع و بیرون زدن دیسک کمر باشد، فشار روی عصب سیاتیک حتما در پیاده روی احساس می شود از همین رو استفاده از کمربند قسمت های تحتانی بدن فشار روی مهره ها راکاهش می دهد و درد کف پا را به حداقل می رساند.

وی با اشاره به اینکه به ازای هر یک ساعت و نیم یا دو ساعت پیاده روی، بیماران کمردرد باید دراز بکشند و به نوعی مانور خم کردن زانو به سمت قفسه سینه را انجام دهند، گفت: افرادی که مشکلات قلبی دارند در زمان استراحت، پا باید بالاتر از قلب باشد تا پمپاژ خون به خوبی انجام شود.

دکتر نگهبان با اشاره به اینکه افرادی که از کوله پشتی در مسیر پیاده روی استفاده می کنند باید حتما چند دقیقه کوله پشتی را روی پشت و دقایقی با دست حمل کنند، ابراز کرد: پیاده روی طولانی مدت برای کسانی که قوس نرمال کمر ندارند می تواند باعث درد شود از همین رو استراحت برای این افراد کاملا ضروری است.

وی بیان کرد: حمل نوزادان و کودکان در پیاده روی منوط به اینکه مدت کمتری در آغوش والدین باشند و بیشتر مسیر را با کالسکه طی کنند مشکلی برای زائران به لحاظ فشار به پا و کمر وارد نمی کند.

دکترای تخصصی فیزیوتراپی و استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: افرادی که دچار کجی ستون فقرات هستند حتما باید از سفر پرهیز کنند، زیرا می تواند پیاده روی طولانی آثار مخرب بسیاری برای این افراد داشته باشد.

وی ادامه داد: افرادی که در پیاده روی و کوهنوردی از عصا استفاده می کنند باید حتما در مسیر پیاده روی نیز از عصا استفاده کنند ؛ زائران در مسیر های با شیب بالا سرعت خود را کاهش دهند و در مسیر شیب دار مراقب افزایش سرعت خود باشند تا به پا و کمر آنها فشار وارد نشود.

دکتر نگهبان با بیان اینکه افراد جوان در جلو کاروان حرکت کنند؛ زنان و کودکان در میانه و سالمندان در عقب کاروان باشند تا به هیچ کدام فشاری وارد نشود، گفت: استراحت بین راهی، ماساژ و تغذیه مناسب می تواند در کاهش دردهای زائران پیاده در طی مسیر موثر باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha