اقدام عملی جهاد تبیین و ایجاد فضای روشنگرانه ضروریست

امام جمعه و استاندار زنجان در پی اغتشاشات اخیر در استان بیانه ای مشترک صادر کردند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان؛ امام جمعه و استاندار زنجان در پی اغتشاشات اخیر در استان بیانه ای مشترک صادر کردند .

در متن این بیانه مشترک آمده است :

بسم الله الرحمن الرحیم
یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ (صف – 8)

در روزهای اخیر و در پی فوت تاثر برانگیز یکی از دختران ایران زمین و همدردی مردم دلسوز ایران ، برخی از دشمنان قسم خورده اسلام و ایرانِ اسلامی با سوء استفاده از موقعیت پیش آمده، خیال خام آشوب و براندازی در ذهن خود پروراندند.

حضور معنادار اجتماعی و مانور چند ده میلیونی در عزاداری ها و ابراز ارادت این ملت به حضرت سیدالشهدا علیه السلام و انسجام ملت شریف ایران دشمنان این ملت را به دستپاچگی انداخته بود.

این جماعت با تحریک نوجوانان و جوانان، ساده اندیشانه درصدد بودند تا مردم شریف ایران را در مقابل اسلام و احکام نورانی آن معرفی کنند.

اما اهانت به مقدسات قرآن و احکام دین خون مردم غیوری که غبار سفر نورانی اربعین از چهره نزدوده بودند را به جوش آورد و مردم پای کار نظام اسلامی ارادت پیوند عمیق خود با آرمانهای نظام اسلامی را دوباره به رخ کشیده اند.

آنچه در روزهای اخیر و حضور حماسی مردم دینمدار زنجان در خیابان ها بیش از پیش بروز و ظهور داشت، مردمی بودن پایه های استوار نظام اسلامی بود که باطل کننده نقشه های شوم دشمنان این ملت بود.

ضمن تقدیر و تشکر از بصیرت مثال‌زدنی مردم پایتخت شور و شعور حسینی که مثل همیشه پیشگام در در دفع فتنه بودند ، ما بر این باوریم که این حضور حماسی و تجدید عهد مردم مسئولیتی دو چندان بر عهده تمام مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار داده تا بیش از پیش در پی احقاق مطالبات به حق این ملت صبور و قدرشناس باشند.

همچنین از تمامی نیروهای نظامی، انتظامی، بسیج و عزیزانی که فداکارانه و صبورانه برای حفظ امنیت و اموال مردم مجاهدت نمودند کمال تشکر و قدردانی را داریم.

لازم به ذکر است فتنه‌انگیزی و اغتشاشات اخیر نشان دهنده اهمیت روشنگری ، تبیین و ارتباط با مردم خصوصاً قشر جوان است تا مانعی باشد بر تحریف ، سیاه‌نمایی و ارائه روایات وارونه از واقعیت‌های پیرامونمان.
قطعاً این وظیفه خطیرِجهاد تبیین بر عهده مسئولان، خواص جامعه ،اهالی فرهنگ و هنر و اندیشه و تمامی مردم آگاه و دلسوز قرار گرفته است و اقدام عملی در این راستا و ایجاد فضای روشنگرانه ضروری است.

علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان زنجان
و
محسن افشارچی استاندار زنجان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha