تسریع در رفع چالش های اجرایی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در نشست امروز قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه، بر تسریع در رفع چالش های اجرایی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس ، دکتر «سید وحید حسینی» در این نشست با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی جمعیت از سوی مقام معظم رهبری، بر تسریع در رفع چالش های اجرایی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تاکید کرد.

او پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت، رفع موانع ازدواج، تسهیل و ترویج تشکیل خانواده و افزایش فرزند را از جمله مضامین ابلاغی در سیاست های کلی جمعیت برشمرد و افزود: ضرورت دارد تمامی نهادها و سازمان های دست اندرکار بیش از پیش نسبت به ضرورت این امر و مشارکت در تحقق قوانین پیش بینی شده تلاش کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه مسوولان دستگاه های اجرایی استان به ویژه واحدهای فرهنگی و اجتماعی باید در امر آموزش و فرهنگ سازی در بین کارکنان زیرمجموعه فعالیت کنند، ادامه داد: در موضوع جوانی جمعیت نیز همانند دیگر مسایل ملی، مشارکت رسانه ها در تبیین ضرورت های این امر و آگاه سازی اقشار جامعه نسبت به اهمیت جوانی جمعیت در ایجاد زیرساخت های توسعه آینده کشور، مسیر دستیابی به اهداف این برنامه را تسهیل می سازد.

معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز در این نشست، با ارایه راهکارهای مختلف در زمینه تسریع بهبود اجرای سیاست های جوانی جمعیت در استان، گزارشی از اقدامات کمیته های زیرمجموعه قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه در حوزه های مختلف و مواردی از قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مانند آموزشی، توسعه و حوزه دارو ارایه کردند.

چهاردهمین نشست قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، صبح امروز، ششم مهر ۱۴۰۱ در دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد

خبرنگار:جمشید غضنفری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha