فرهنگ وقف در جامعه با اعتماد سازی عمومی گسترش می یابد

استاندار کرمان گفت: ضرورت تقویت اعتمادسازی عمومی با هدف گسترش فرهنگ وقف در جامعه، یک اقدام مهم در حوزه فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد مهدی فداکار در دیدار با مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، بر ضرورت تقویت اعتمادسازی عمومی با هدف گسترش فرهنگ وقف در جامعه به‌ عنوان یک اقدام مهم در حوزه فرهنگی تأکید کرد.

وی افزود: ایجاد فرصت‌ های جدید در طرح های اوقاف و امور خیریه و بهره‌ مندی از ظرفیت‌ ها و توانمندی‌ های تمامی دستگاه‌ های اجرایی استان در راستای تقویت اوقاف استان و استفاده بهینه به نفع استان لازم است.

استاندار کرمان، با بیان اینکه نگهداری و بروز رسانی موقوفات کار تخصصی و دقیقی است، تصریح کرد: وقف اصالت دیرینه خیلی خوبی است، که کمرنگ شده و چند سالی است که با مکانیزه شدن سیستم، نیات واقفه جدی گرفته شد.

دکتر فداکار اظهار داشت: دانش بنیان ظرفیت خوبی است و سرمایه گذاری در این حوزه برای نگهداری و توسعه کشاورزی استان کار بزرگ با درآمد خیلی بالایی خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌ های اجرایی باید همراه و همگام اوقاف باشند، ابراز داشت: سوء استفاده از نیت وقف کنندگان کار درستی نیست، لذا تصرفی ها باید هر چه زودتر توسط دستگاه ها تعیین و تکلیف شوند و چنانچه دستگاهی نتوانست معوقات خود را پرداخت کند، میتوان به ازای آن در راستای نیت واقف، از دستگاه خدمات گرفت.

استاندار کرمان، تصریح کرد: امروز شاهد این هستیم که نهادها، سازمان‌ ها و ادارات استان کرمان در کنار اداره اوقاف و امور خیریه استان هستند و از همه می‌ خواهم که با اوقاف همچون گذشته همکاری لازم را داشته باشند، زیرا توسعه فرهنگ وقف با تلاش همگان امکانپذیر خواهد بود.

فرهنگ وقف در جامعه با اعتماد سازی عمومی گسترش می یابد


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان در این دیدار ضمن تبریک هفته دفاع مقدس، گزارشی از آمار و ارقام موقوفات در استان را ارائه و اذعان داشت: وقف در سال جاری نسبت به سال گذشته از رشد چشمگیری برخوردار بوده است.

حجت‌ الاسلام جلالی همچنین به بررسی مسائل و مشکلات این اداره و برخی از موارد دیگر پرداخت.

وی خاطر نشان کرد: در بحث موقفات ۱۸۰ هزار موقوفه در سطح کشور است، که حدود ۸۰۰۰ موقوفه مربوط به استان کرمان بوده و این باعث شده که بین ۶ استان برتر کشور باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha