نجات ۳ بیمار با اهدای اعضای جوان پاسارگادی

جوان پاسارگادی با اهدای اعضایش، به ۳ بیمار زندگی داد

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس, دکتر قهرمان بمانا معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: آقایی ۲۹ ساله اهل شهرستان پاسارگاد، در تاریخ ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ به علت تشنج و ضربه به سر به بیمارستان پیمانیه جهرم مراجعه و بستری می شود. با وجود مراقبت های ویژه ای که برای این بیمار صورت می گیرد وی در تاریخ ۳ مهرماه دچار مرگ مغزی می شود.

وی ادامه داد: با رضایت خانواده آن مرحوم، پس از انجام مراقبت های ویژه در آی سی یو، عمل برداشت عضو این بیمار در تاریخ ۵ مهرماه ۱۴۰۱، در اتاق عمل بیمارستان پیمانیه جهرم، توسط جراح اعزامی از شیراز و تیم اتاق عمل پیمانیه انجام گرفت. اعضای پیوندی در این اقدام خداپسندانه به ۳ بیمار اهدا شد.

سهیلا سامانی مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوند دانشگاه نیز گفت: کبد آن مرحوم به آقایی ۳۲ ساله از آذربایجان غربی، یک کلیه وی به آقایی ۳۱ ساله از خوزستان و کلیه دیگر آن مرحوم به آقایی ۳۱ ساله از کرمان در بیمارستان پیوند اعضاء شیراز پیوند داده شد.

دکتر بمانا معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم ضمن تسلیت به خانواده آن مرحوم و طلب غفران و رحمت الهی برای آن مرحوم ، از حرکت زیبا و انسان دوستانه این خانواده عزیز قدردانی نمود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha